• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 28 مرداد 1398
کد مطلب : 73457
+
-

سالانه هزارکارگر ساختمانی حین کار فوت می‌کنند


رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی با بیان اینکه ۵۰درصد حوادث کار و ۶۵درصد از مرگ‌های ناشی از حوادث کار مربوط به کارگران ساختمانی است، گفت: هر سال به‌صورت متوسط هزار کارگر ساختمانی فوت می‌کنند و همین تعداد هم دچار قطع نخاع و نقایص دیگر می‌شوند.
به گزارش تسنیم، مصطفی سالاری در نشست تخصصی کارگران ساختمانی که با حضور نمایندگان تشکل‌های صنفی کارگران ساختمانی سراسر کشور برگزار شد، اظهار کرد: براساس هماهنگی‌ها و توافق‌های به‌عمل‌آمده، احراز شرایط استفاده از بیمه کارگران ساختمانی در 2مرحله انجام می‌شود؛ در مرحله اول از طریق سامانه‌های الکترونیکی افرادی که دارای پروانه کسب و یا شغل رسمی هستند شناسایی و حذف می‌شوند. وی ادامه داد: در مرحله دوم کسانی که گردش مالی بسیار بالا دارند شناسایی می‌شوند و با توجه به اینکه با این مسائل عدم‌شمول به‌عنوان کارگر ساختمانی قطعی نمی‌شود، بازرسی‌های لازم از این دسته افراد برای حصول اطمینان انجام می‌شود.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی جایگزینی کارگران ساختمانی واقعی با افراد حذف‌شده را هدف نهایی اجرای این برنامه اعلام کرد و گفت: باید کسانی که حذف می‌شوند را سریع جایگزین کنیم و کارگرانی که اشتغال آنان در مشاغل ساختمانی قطعی و محرز است را در اسرع وقت تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دهیم. سالاری بر لزوم تجدید نظر در سهمیه‌بندی کارگران ساختمانی تأکید کرد و افزود: موضوع سهمیه‌بندی را باید جمع کنیم و در همه مسائل سهمیه‌بندی را کنار بگذاریم. هر کسی که مستحق است باید مشمول باشد و اگر نیست باید حذف شود. وی ادامه داد: نحوه بازرسی باید اصلاح شود و راهکارهای مناسب برای کنترل و پیشگیری از استفاده من‌غیرحق از ظرفیت‌های حمایتی باید مورد توجه قرار گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید