• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 26 مرداد 1398
کد مطلب : 72782
+
-

سرریز فاضلاب؛ دلیل بروز بیماری‌های روده‌ای در رفیّع

هفته گذشته بود که مسئولان بهداشت خوزستان بروز بیماری‌های ناشی از آب را در شهر رفیّع (از توابع شهرستان هویزه) رد و اعلام کردند که آب این منطقه از نظر سلامت هیچ مشکلی ندارد و حالا مشخص شده که بروز بیماری‌های روده‌ای در این شهر ناشی از سرریز فاضلاب است.

به گزارش ایسنا، رفیّع سال گذشته نیز شاهد بروز مواردی از بیماری‌های روده‌ای و اسهالی در همین فصل بود. رئیس مرکز بهداشت خوزستان در خصوص بروز دوباره بیماری‌های روده‌ای در رفیّع گفت: دلیل اصلی بروز موارد اسهالی در این شهر سرریز فاضلاب در معابر است. دلیل سرریز فاضلاب هم نشست لوله فاضلاب به طول ۲ کیلومتر است.

دکتر «مهدی حسینی‌زاده» ادامه داد: از ۱۴ تا ۱۹ مردادماه امسال ۲۲ نفر در شهر رفیّع با عارضه اسهال به مراکز درمانی مراجعه کردند که 3 نفر از این افراد در مراکز درمانی بستری شدند. وی اظهار کرد: این 3 بیمار حالا مرخص شده‌اند و حال همگی آنان خوب است‌ و از ۱۹ مرداد تاکنون هم دیگر هیچ مورد جدیدی از این عارضه مشاهده نشده است.

حسینی‌زاده گفت: اکثر افرادی که در روزهای گذشته در رفیّع به اسهال مبتلا شده بودند، کودک بودند که در مجاورت محل‌های سرریز فاضلاب بازی می‌کردند. رئیس مرکز بهداشت خوزستان افزود: نمونه‌برداری موارد اسهالی انجام و آموزش‌های لازم ارائه شده است. همچنین آهک‌پاشی جوی‌های روباز انجام شده، اما آهک‌پاشی به صورت مستمر مورد نیاز است.

وی با اشاره به وضعیت سلامت آب شهر رفیّع بیان کرد: نمونه‌برداری و کلرسنجی آب این شهر انجام شده و در بررسی‌ها هیچ مشکلی در زمینه آلودگی آب وجود نداشته است. اما بحث فاضلاب کماکان وجود دارد و باید به صورت اساسی این مشکل حل شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید