• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 26 مرداد 1398
کد مطلب : 72758
+
-

آمار غرق‌شدگان در 3 شهر شمالی خوزستان بالاست

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان با بیان این‌که تعداد غرق‌‌شده‌ها در 3 شهر شمالی استان شامل دزفول، شوش و شوشتر بسیار بالاست، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۵۰ نفر تلفات غرق‌شدگی فقط در این 3 شهر داشته‌ایم.

به گزارش ایسنا، «محمدصادق کریمی‌کیا» گفت: با توجه به اتفاقاتی که پس از سیل امسال در بستر رودخانه‌های استان رخ داده، اهمیت ایمن‌سازی سواحل بیشتر شده است. وی تاکید کرد: با توجه به آمار بالای غرق‌شده‌ها در برخی شهرستان‌های استان، باید در زمینه عمرانی ورود جدی داشته باشیم.

کریمی‌کیا با اشاره به ارائه طرح شهرداری شوشتر برای ایمن‌سازی بخشی از رودخانه‌ها به منظور کاهش تلفات و نیز توسعه توریسم افزود: شهرداری شوشتر باید بخشی از ایمن‌سازی رودخانه‌ها را انجام دهد. این مسئول بیان کرد: دزفول و گتوند نیز باید طرح‌های مدون خود را در این زمینه ارائه دهند تا ورود جدی‌تری به موضوع ساماندهی سواحل در خوزستان داشته باشیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ادامه داد: سواحل خوزستان فرصت هستند و باید مورد استفاده قرار بگیرند. اگر نتوانیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم و فرصت‌ها به تهدید تبدیل شوند، جای تاسف دارد. در دیگر استان‌ها با کمترین ظرفیت‌ها در این زمینه اشتغال زیادی ایجاد شده است.

رئیس ساماندهی سواحل و ایمن‌سازی خوزستان نیز از اجرای طرح ایمن‌سازی سواحل در این استان خبر داد و گفت: ساحل یکی از ظرفیت‌های گردشگری در استان خوزستان است و با ایمن‌سازی آن می‌توان از این ظرفیت بهره‌مند شد. «غلام‌علی شاه‌مرادی» بیان کرد: شهرستان شوشتر ۱۴ کیلومتر ساحل قابل دسترسی دارد که می‌توان به خوبی از آن استفاده کرد و اگر به نحو صحیح از این ظرفیت استفاده نشود، به تهدید تبدیل خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید