• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 26 مرداد 1398
کد مطلب : 72780
+
-

خروج بدون مجوز مرغ از خرم‌آباد ممنوع شد

فرماندار خرم‌آباد از ممنوعیت خروج بدون مجوز گوشت مرغ از این شهرستان خبر داد و گفت: نظارت‌ها بر بازار تا پایان شهریورماه تشدید می‌شود. به گزارش مهر، «اسد عبداللهی» در جلسه مشترک ستاد تنظیم بازار شهرستان و استان بیان کرد: با توجه به کمبود مرغ در استان‌های جنوبی کشور، به خصوص خوزستان، متاسفانه برخی مرغداران بدون توجه به مصوبه قبلی ستاد تنظیم بازار مبنی بر ممنوعیت خروج بدون مجوز مرغ از شهرستان، تولیدات خود را به استان‌های مذکور ارسال می‌کنند تا آنها را با قیمت بالاتر به فروش برسانند.

وی افزود: این در حالی است که در استان خودمان با کمبود گوشت مرغ و به تبع آن افزایش قیمت این کالای اساسی مواجه هستیم و مرغدارانی که از یارانه‌های دولتی استفاده کرده‌اند، موظف به تامین آن هستند. فرماندار خرم‌آباد گفت: خروجی‌های شهرستان توسط نیروهای انتظامی و پلیس راهور به طور دقیق کنترل می‌شوند و متخلفان و اخلالگران بدانند که باید منتظر مجازات‌های قانونی باشند.

عبداللهی تاکید کرد: با توجه به پیش‌بینی‌ها، مشکل کمبود مرغ در شهرستان همزمان با آغاز فصل پاییز تا حد زیادی رفع خواهد شد و به همین دلیل لازم است نظارت‌ها را تا پایان شهریور افزایش دهیم. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان نیز در این جلسه با اشاره به نوسانات قیمت مرغ در بازار طی چند روز گذشته گفت: با هیچ‌کس تعارف نداریم و در خصوص شناسایی متخلفان هیچ اغماضی را نمی‌پذیریم.

«محمدرضا صفی‌خانی» ادامه داد: اگر مرغ با قیمت مصوب به کشتارگاه‌ها برسد، بخش عمده‌ای از مشکل حل خواهد شد و لازم است مرغداران به فروش مرغ با قیمت مصوب اقدام کنند. وی اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن بازگشت حجاج به کشور، عید غدیر و ماه محرم نیازمند برنامه‌ریزی دقیق هستیم تا در زمینه عرضه مرغ با قیمت مصوب در استان با مشکل مواجه نشویم.

این خبر را به اشتراک بگذارید