• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 26 مرداد 1398
کد مطلب : 72760
+
-

بازسازی پل کاکارضا پشت گوش افتاد

تاکنون چند شهروند و مسافر به دلیل سقوط از روی این پل تخریب‌شده، جان باخته‌اند

سیل فروردین امسال حدود 1200 متر جاده‌ و صدها دهنه پل را در لرستان تخریب کرد و جاده ۱۲۰ کیلومتری خرم‌آباد - پلدختر نمونه بارز خسارت سهمگین سیل به زیرساخت‌های ارتباطی این استان بود. به گزارش ایرنا، در این میان پل «کاکارضا» در شهرستان سلسله (با مرکزیت شهرستان الشتر) نیز آسیب دید و با گذشت حدود 5 ماه از وقوع سیل هنوز تعمیر نشده است.

هفته گذشته بود که خودروی یک خانواده 3 نفره کرجی که روی این پل در حال حرکت بودند، به رودخانه سقوط کرد و تمام سرنشینان آن جان خود را از دست دادند. پیش از آن نیز خودروی یک خرم‌آبادی از روی پل سقوط کرد و وی جان باخت. تنها 2 سال از بهره‌برداری پل بزرگ کاکارضا که ۶۰ متر طول و 5 دهنه دارد، می‌گذشت که در سیل اخیر دچار ریزش شد و هنوز در انتظار بازسازی به سر می‌برد.

مسئولان اداره کل راهداری و حمل و نقل لرستان اعلام کرده‌اند مطالعات بازسازی این پل در دست انجام است و با اتمام آن، برای ساخت مجدد پل پیمانکار انتخاب خواهد شد. بعد از تخریب پل کاکارضا در فروردین‌ماه دستگاه قضا و دادستان شهرستان سلسله بلافاصله وارد عمل شدند و کسانی را که به نوعی در ساخت این پل دخیل بودند، احضار و پس از طی مراحل بازجویی و کارشناسی، خاطیان را بازداشت کردند. اما این مساله هم به بازسازی و تعمیر پل منجر نشد و اگر وضعیت به همین منوال پیش برود، تعداد بیشتری از مردم قربانی خواهند شد.


از امکانات محدود تا بی‌تفاوتی مسئولان

فرماندار شهرستان سلسله با اشاره به مکاتبات چندین باره خود با اداره کل راه و شهرسازی لرستان برای تسریع آغاز عملیات بازسازی پل کاکارضا اظهار کرد: در مکاتبات خود با اداره کل راه و شهرسازی متذکر شدیم که تبعات ناشی از آغاز نشدن عملیات بازسازی متوجه راه و شهرسازی خواهد بود، اما متاسفانه تاکنون شاهد اقدام قاطعی برای ساخت مجدد این پل نبوده‌ایم.

«شریف خسروی» با بیان این‌که کشاورزان منطقه برای دسترسی به زمین‌های کشاورزی خود بخشی از خاک مسیر را برداشته و جاده مسدودشده را باز کرده‌اند، افزود: عدم سرکشی به‌موقع مسئولان به مسیر به وقوع حادثه ناگوار برای هموطنان ‌ما منجر شد. وی گفت: متاسفانه ادارات استانی امکانات محدودی در اختیار ادارات شهرستان قرار می‌دهند و همین امر یکی از مشکلاتی است که مزید بر علت می‌شود. خسروی ادامه داد: نباید اداراتی با این وسعت حوزه کاری، امکانات محدود داشته باشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید