• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 15 مرداد 1398
کد مطلب : 70900
+
-

نخستین پرینت کلاژنی قلب


گروهی از محققان دانشگاه کارنگی ملون موفق شده‌اند با استفاده از کلاژن، بخش‌هایی از قلب انسان را با پرینتر سه بعدی چاپ کنند در واقع دانشمندان گام مهمی برای  پرینت سه بعدی اعضای بدن برداشته‌اند. طبق پژوهشی که به تازگی در ژورنال ساینس منتشر شده، آنها روشی برای احیای بخش‌هایی از قلب انسان ابداع کرده‌اند.
به‌گزارش یورک آلرت، گروهی از محققان دانشگاه «کارنگی ملون» یک نسخه پیشرفته از فناوری Embedding of Suspended Hydrogels ‪(FRESH)‬ ابداع کرده‌اند که قادر است کلاژن را با پیچیدگی خاصی به‌طور سه‌بعدی پرینت کند و ساختارهایی از قلب انسان-  از رگ‌های خونی کوچک گرفته تا دریچه‌هایی برای بطن‌های تپنده قلب- را بسازد. در همین راستا به تازگی حق امتیاز اختراع فناوری FRESH در آمریکا به نام شرکت FluidForm ثبت شده است. این استارتاپ تصمیم دارد قابلیت‌های پرینت سه بعدی را به حد بی‌سابقه‌ای گسترش دهد.
هرچند پرینت زیستی سه بعدی به نقاط عطف مهمی دست یافته اما چاپ مستقیم سلول‌های زنده و مواد بیولوژیکی نرم کار سختی است. یکی از موانع مهم در این زمینه پشتیبانی از مواد بیولوژیکی نرم و دینامیک طی فرایند چاپ است تا به این ترتیب وضوح و دقت بازتولید لازم برای احیای ساختار پیچیده سه بعدی و عملکرد آن فراهم شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :