• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 26 بهمن 1396
کد مطلب : 7088
+
-

سومین جلسه مجلس با نمایندگان اطلاعات سپاه

نمایندگان سازمان اطلاعات سپاه پاسداران امروز برای سومین روز متوالی به بهارستان می‌روند تا با حضوردر فراکسیون محیط‌زیست به سؤالات نمایندگان درباره چرایی بازداشت جمعی از فعالان محیط‌زیست و مرگ کاووس سیدامامی در زندان اوین پاسخ دهند.

 دیروز و پیش از آغاز جلسه علنی مجلس فراکسیون محیط‌زیست با حضور نمایندگان سازمان حفاظت محیط‌زیست، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، قوه قضاییه، وزارتخانه‌های اطلاعات، کشور و دادگستری بحث اعلام خودکشی استاد جامعه‌شناسی دانشگاه امام‌صادق(ع) را بررسی کردند. این جلسه 2دستورکار دیگر هم داشت که یکی اطلاع از وضعیت فعالان حوزه محیط‌زیست بود که اخیراً بازداشت شده‌اند و دیگری اتهاماتی است که از سوی نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی به آنها وارد شده است.

احمد مازنی، نماینده تهران و عضو فراکسیون محیط‌زیست با اعلام این خبر به همشهری گفت: به‌دلیل متفاوت بودن ابهامات و سؤالات نمایندگان درباره پرونده فعالان محیط‌زیستی و چگونگی فوت کاووس سیدامامی فرصت به ارائه گزارش کامل نمایندگان اطلاعات سپاه نرسید و قرار شد ادامه جلسه صبح امروز -پنجشنبه- با حضور نمایندگان اطلاعات سپاه از سر گرفته شود.

وی با بیان اینکه قرار است در جلسه امروز گزارش اطلاعات سپاه از روند بازداشت جمعی از فعالان محیط‌زیستی و بحث خودکشی کاووس سیدامامی قرائت و بررسی شود، ادامه داد: فوت سیدامامی و مسئولیت سازمان زندان‌ها در قبال این رویداد، محور اصلی جلسه دیروز فراکسیون محیط‌زیست با مهمانانش بود و نمایندگان در پی این بودند که روشن شود آیا رسیدگی‌ها منطبق با موازین قانونی بوده یا خیر؟

او افزود: در این جلسه نمایندگان سؤالات و ابهاماتشان را درباره چگونگی فعالیت مؤسسه میراث پارسیان، اتهامات وارده به بازداشت‌شدگان، چگونگی ورود وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه در رسیدگی به پرونده و نگرانی‌های خانواده‌های بازداشت‌شدگان و کارکنان این مؤسسه میراث پارسیان را یک به یک مطرح کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید