• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 26 بهمن 1396
کد مطلب : 7089
+
-

شهر در رسانه‌ها

تخلف محرز در ساماندهی یک اثر ملی

معاون میراث فرهنگی تهران در گفت‌وگو با «ایران» از پیگیری حقوقی تخریب قبرستان تاریخی امامزاده عبدالله در شهر ری خبر داده و گفته: «تخلف در ساماندهی اثر ملی گورستان امامزاده عبدالله توسط اداره اوقاف شهرستان شهرری محرز است»؛ به گفته سپیده سیروس نیا، معلوم نیست چه تعداد از قبرها تخریب شده، اما عدد آنها زیاد است. او تأکید می‌کند با توجه به ثبت گورستان تاریخی امامزاده هرگونه اقدامی پیش از آغاز باید از سوی سازمان میراث فرهنگی تأیید شود. او گفته که با پیگیری‌های صورت گرفته اوقاف فعالیت خود را در این گورستان متوقف کرده، اما تعداد قبرهای تخریب شده قابل شمارش نیست.

آشتی با مرکزشهر

روزنامه «شهروند» در گزارشی نوشته که: «کافه‌ها، بازارهای شبانه و گالری‌ها به مرکز شهر تهران بازگشته‌اند.» در قسمتی از گزارش شهروند آمده است: «در کوچه‌پس‌کوچه‌های مرکز شهر، تعداد خانه‌هایی که به کافه و گالری تبدیل شده‌اند، کم نیست. در واقع بیشترین کاربری که برای این خانه‌های قدیمی تعریف شده، عمدتا در همین زمینه است و با وجود اینکه در سایر شهرها، روند تبدیل خانه‌های تاریخی به هتل و مهمانسرا سرعت و شتاب بیشتری دارد، در تهران این کافه‌ها هستند که چراغ خانه‌های قدیمی را روشن کرده‌اند.

حذف مانع ساختمانی منتظر ابلاغ شهردار

روزنامه «دنیای اقتصاد» در گزارشی، این سؤال را مطرح کرده که آیا پروسه ۴۰روزه صدور پروانه ساختمانی به یک هفته کاهش می‌یابد؟ به نوشته این روزنامه، مطابق طرحی که مدیران شهرداری پایتخت به محمدعلی نجفی شهردار تهران پیشنهاد کرده‌اند درصورت ابلاغ این دستور به خانواده شهرداری، فرایند صدور پروانه ساختمانی از ۴۰روز به ۷روز کاهش پیدا می‌کند.

شهرداری، مالک بزرگراه‌ها نیست

روزنامه «قانون» از منظر حقوقی، ایده دریافت عوارض از اتوبان‌های شهر را مورد بررسی قرار داده و نوشته که: «شهرداری مالک بزرگراه‌ها نیست». این گزارش از طرح پیشنهاد دریافت عوارض از اتوبان‌های تهران توسط یکی از مدیران شهرداری انتقاد کرده و به نقل از جمشید زمانی حقوقدان و وکیل دادگستری می‌نویسد: «شهرداری اختیار ندارد که از خیابان، کوچه و بزرگراه‌ها که ملک عمومی محسوب می‌شوند عوارض دریافت کند. »  

تولید زباله در تهران؛ ۶تن در دقیقه

روزنامه «آرمان» با یک عضو شورای شهر تهران درباره بازیافت و تفکیک زباله گفت‌وگو کرده است؛ آمارهای مورد اشاره الهام فخاری در این‌باره عجیب است: روند تولید پسماند در تهران به‌صورت دقیقه‌ای رقم قابل توجهی است. میانگین افزایش پسماند در هر دقیقه در تهران 6تن زباله است.

مسئولان با زباله‌گردی کودکان کنار آمده‌اند!

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در گفت‌وگو با «ایلنا» درباره وضعیت نامناسب کودکان کار به‌خصوص کودکان زباله‌گرد در شهرها گفته که این مسئله و بحران در تمامی کلانشهرها وجود دارد. سیدحسن موسوی چلک گفته:  زباله‌گردی به‌صورت کاملا مشهود و علنی توسط کودکان انجام می‌شود. گویا موضوعی است که مسئولان با آن کنار آمده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید