• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 15 مرداد 1398
کد مطلب : 70843
+
-

کلاهبرداری میلیاردی مرد بانفوذ از زنان

کلاهبرداری میلیاردی مرد بانفوذ از زنان


مرد کلاهبردار خود را مدیرعامل یا قاضی معرفی می‌کرد و با فریب زنان و با این ادعا که با استفاده از نفوذش می‌تواند برای آنها وام بگیرد دست به کلاهبرداری از طعمه‌هایش می‌زد.
به گزارش پلیس، تحقیقات کارآگاهان آگاهی استان قم برای دستگیری این مرد با شکایت تعدادی از شاکیان آغاز شد. بررسی اظهارات آنها نشان می‌داد که فردی با پوشیدن لباس‌های گران‌قیمت و سوار شدن به‌خودروهای مدل‌بالا، سراغ طعمه‌هایش که بیشتر آنها زنان هستند، رفته و پس از ریختن طرح دوستی با آنها خود را قاضی یا مدیرعامل یک شرکت معتبر معرفی کرده است. وی سپس با این ادعا که نفوذ زیادی در بانک‌های مختلف دارد و می‌تواند به راحتی وام‌های هنگفت با بهره‌ بسیار کم بگیرد، طعمه‌هایش را فریب داده و به بهانه اینکه ابتدا باید حساب باز کنند و مبلغی را سپرده‌گذاری کنند تا وام به آنها تعلق بگیرد، مبالغی را از آنها گرفته و سپس متواری شده است. این مرد حتی در برخی موارد با فریب طعمه‌هایش آنها را قربانی نقشه‌های سیاه خود نیز کرده بود و در مجموع توانسته بود بیش از 5/1میلیارد تومان از این افراد کلاهبرداری کند و متواری شود. با این اطلاعات، کارآگاهان به جست‌وجو برای یافتن سرنخی از متهم پرداختند و با تحقیق از شاکیان و بررسی آلبوم عکس مجرمان سابقه‌دار موفق شدند مرد کلاهبردار را شناسایی کنند. او فردی به نام علیرضا بود که پیش از این نیز 9بار به اتهام ارتکاب جرایم مختلف دستگیر و زندانی شده بود.  سردار عبدالرضا آقاخانی، فرمانده انتظامی استان قم با بیان این خبر گفت: مأموران با زیرنظر گرفتن محل‌های احتمالی تردد این مرد در نهایت موفق شدند مخفیگاه او را شناسایی کنند و در یک عملیات ضربتی وی دستگیر شد و در بازجویی‌ها به کلاهبرداری از 13شاکی و همچنین سرقت اموال آنها و اعمال منافی عفت اعتراف کرد.
به گفته وی، طعمه‌های این مرد از استان‌های مختلف بودند و با توجه به‌احتمال افزایش شاکیان، قاضی پرونده، مجوز انتشار عکس بدون پوشش چهره وی را صادر کرده و شاکیان احتمالی می‌توانند برای طرح شکایت به پلیس استان قم مراجعه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید