• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 15 مرداد 1398
کد مطلب : 70830
+
-

آدمکش اجاره‌ای پس از قتل 7نفر در پاکستان راهی ایران شد و مردی را در چابهار به قتل رساند

دستگیری قاتل اجاره‌ای پس از جنایت هشتم

داخلی
دستگیری قاتل اجاره‌ای پس از جنایت هشتم


تحقیقات درخصوص قتل یک راننده تاکسی در چابهار به دستگیری قاتلی پاکستانی که برای این جنایت اجیر شده بود، منجر شد. بازجویی‌ها از این قاتل نشان می‌دهد که او در پاکستان نیز خانواده 7نفره‌ای را به قتل رسانده و از سوی اینترپل تحت تعقیب قرار دارد. به گزارش همشهری، روز سوم مرداد‌ماه امسال مأموران پلیس چابهار در جریان تیراندازی در بلوار امام خمینی این  شهر قرار گرفتند. دقایقی بعد وقتی مأموران خود را به محل حادثه رساندند معلوم شد که مردی غریبه با یک کلت کمری گلوله‌ای به سوی یک راننده تاکسی 47ساله شلیک کرده است. این تیراندازی در شرایطی رخ داد که راننده تاکسی در ایستگاه مسافربری نوبندیان منتظر مسافر بود.
با اینکه پیکر نیمه‌جان راننده تاکسی در کمترین زمان ممکن به بیمارستان منتقل شد اما تلاش پزشکان برای نجات او ثمری نداشت و یک روز بعد او روی تخت بیمارستان جانش را از دست داد. با مرگ راننده تاکسی تحقیقات کارآگاهان پلیس برای شناسایی عامل این جنایت آغاز شد. چند شاهد صحنه جنایت را دیده بودند اما هیچ‌کس قاتل را نمی‌شناخت. شاهدان می‌گفتند که او مردی غریبه بود که با کلت تیراندازی کرد. همچنین چند نفر از آنها مدعی بودند که او از اتباع کشورهای همسایه است اما اطلاعات بیشتری از او وجود نداشت و شواهد نشان می‌داد پس از ارتکاب قتل، سوار بر یک پژو از آنجا فرار کرده است. در همین حال تحقیقات از خانواده مقتول نیز نشان می‌داد او با هیچ‌کس اختلافی نداشته و آنها به هیچ‌کس مظنون نبودند. با وجود این، مجموع اطلاعات جمع‌آوری شده حاکی از آن بود که به‌احتمال زیاد عامل جنایت از اتباع کشور پاکستان است. تحقیقات در این‌باره ادامه یافت تا اینکه سرانجام 2روز بعد از قتل راننده تاکسی، جوانی33ساله از اتباع پاکستان به اتهام قتل او در محدوده خیابان حافظ دستگیر شد.

قاتل اجاره‌ای
متهم پاکستانی که به زبان فارسی مسلط بود، ابتدا دست داشتن در این جنایت را انکار می‌کرد اما وقتی بازجویی‌ها از او ادامه پیدا کرد به قتل اعتراف کرد. او گفت: من چند‌ماه است که از پاکستان به ایران آمده‌ام و در اینجا کارگری می‌کنم. اصلا راننده تاکسی را نمی‌شناختم و هیچ دشمنی‌ای با او نداشتم. چند روز قبل از حادثه پسر جوانی سراغم آمد و گفت که با دایی‌اش که یک راننده تاکسی است اختلاف دارد. او از من خواست که دایی‌اش را به قتل برسانم. اول قبول نکردم اما بعد گفت اگر این کار را انجام دهم به من 240هزار روپیه پاکستان می‌دهد. من هم به‌خاطر پول وسوسه شدم و قبول کردم. او یک کلت کمری در اختیارم گذاشت و یک روز دایی‌اش را نشانم داد. من  بعد از چند مرتبه زیرنظر گرفتن سوژه، روز حادثه سراغ راننده تاکسی رفتم و درحالی‌که از همه‌‌چیز بی‌اطلاع بود با شلیک گلوله او را به قتل رساندم و فرار کردم.

قتل 7نفر در پاکستان
با وجود اعترافات قاتل پاکستانی، کارآگاهان به تحقیقات از او ادامه دادند. هرچه تحقیقات پیش می‌رفت، مأموران به اطلاعات تازه‌تری دست پیدا می‌کردند تا اینکه مأموران به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد متهم از سوی پلیس اینترپل تحت تعقیب قرار دارد. به همین دلیل بار دیگر بازجویی‌ها از متهم از سر گرفته شد. متهم که فکرش را هم نمی‌کرد مأموران به جنایت هولناکی که مدتی قبل در پاکستان مرتکب شده پی ببرند، اعتراف کرد که مدتی قبل در شهر لیاری، ایالت بلوچستان پاکستان خانواده‌ 7نفره‌ای را به قتل رسانده و از همان زمان به ایران گریخته است. او گفت: بعد از قتل چون می‌ترسیدم که پلیس پاکستان دستگیرم کند به‌طور غیرقانونی وارد خاک ایران شدم و مدتی کارگری و به‌طور مخفیانه زندگی ‌کردم تا اینکه این ماجرا پیش آمد و راننده تاکسی را به قتل رساندم.»  سردار احمد طاهری، جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در این‌باره به همشهری گفت: بعد از قتل راننده تاکسی در چابهار همکارانم تلاش زیادی برای شناسایی و دستگیری متهم انجام دادند و با انجام اقدامات اطلاعاتی توانستند در کمتر از 2 روز متهم را دستگیر کنند. وی ادامه داد: در بازرسی از متهم یک قبضه کلت کمری و یک تیغه خشاب حاوی 3تیر جنگی کشف شد. به گفته سردار طاهری، هم‌اکنون متهم به قتل در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات برای دستگیری خواهرزاده مقتول همچنان ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید