• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 15 مرداد 1398
کد مطلب : 70840
+
-

مقتول، قاتلش را لو داد


مردی که به‌خاطر 5میلیون تومان به آتش کشیده شده بود، پیش از مرگ قاتلش را لو داد و او پس از یک‌ماه فرار بازداشت شد.
به گزارش همشهری، این حادثه دهم تیر‌ماه امسال در ساختمان مخروبه‌ای حوالی یافت‌آباد رخ داد.  ماجرا از این قرار بود که پسری افغان به نام محمد با 3نفر از هموطنانش درگیر شد و یکی از آنها با ریختن بنزین روی محمد، او را به آتش کشید. پس از این حادثه، محمد که به‌شدت دچار سوختگی شده بود به بیمارستان انتقال یافت و تحت درمان قرار گرفت. او با وجود اینکه حالش وخیم بود اما توانست چند کلمه‌ای حرف بزند و فردی که او را آتش زده بود، معرفی کند. مرد آتش‌افروز به نام جمعه از هموطنان مرد سوخته بود که نام او در لیست افراد تحت تعقیب پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.
از سوی دیگر با وجود اقدامات درمانی روی این جوان افغان، 6روز بعد وی به‌دلیل شدت صدمات جانش را از دست داد و پرونده جنایت پیش روی کامران رضوانی، بازپرس جنایی تهران تشکیل شد. در ادامه تحقیقات معلوم شد که مقتول از یکی از هموطنانش به نام جمعه مبلغ 5میلیون تومان پول طلب داشته است اما او از پرداخت بدهی فرار می‌کرده تا اینکه روز حادثه عامل جنایت (جمعه) به همراه 2 نفر از دوستانش که اهل افغانستان بودند، سراغ مقتول رفته و با پاشیدن بنزین روی او جنایت آفریدند.
مقتول پیش از مرگ، نام قاتلش را لو داده بود و این کار پلیس را راحت‌تر می‌کرد. به این ترتیب، کارآگاهان جست‌وجوی خود را برای بازداشت این فرد افغان شروع کردند که در بررسی‌ها مشخص شد که وی سال 95در جریان یک نزاع منجر به قتل بازداشت شده بود که در این ماجرا، همدستش که مرتکب قتل شده بود به قصاص و خودش به 3سال حبس و نیز  2 سال تبعید به یکی از استان‌های کشور محکوم شده بود.  ظاهرا او اوایل امسال پس از پایان دوران محکومیتش از زندان آزاد شده و برای گذراندن دوران تبعیدش به شهری دیگر رفته بود اما در این مدت 2بار از تبعیدگاهش فرار کرده بود.
یافته‌های کارآگاهان نشان می‌داد که او چند روز پیش شناسایی شده و مجددا به تبعیدگاهش بازگشته است که همین سرنخی شد برای دستگیری متهم فراری. هم‌اکنون با دستور قاضی جنایی متهم به قتل به اداره آگاهی تهران انتقال یافته و تحقیقات از او آغاز شده است. از سوی دیگر جست‌وجو برای دستگیری متهمان فراری دیگر این پرونده نیز ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید