• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 15 مرداد 1398
کد مطلب : 70726
+
-

خوزستان بیشترین سهم را در اعتبارات صندوق توسعه ملی دارد

معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان این‌که بیشترین سهم اعتبارات صندوق توسعه ملی به استان خوزستان داده شده است، گفت: سرمایه‌گذاری‌ها در شهرها صورت گرفته است و به همین دلیل در روستاها دچار مشکل هستیم. 

به گزارش ایسنا، «حمید پورمحمدی» در جلسه مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه‌ریزی استان که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در استان خوزستان 2 نقطه آسیب وجود دارد که باید به آنها توجه و برای رفعشان تلاش کرد. این 2 نقطه مهاجرت و بیکاری هستند که باید به دنبال راهکارهایی برای حل مشکلات در این زمینه باشیم.

وی افزود: وقتی به موضوع جمعیت روستایی استان توجه می‌کنیم، می‌بینیم که این جمعیت در طول زمان و بر اساس آمارها کاهش چشمگیری پیدا کرده است و در این زمینه شاهد رشد منفی 17 درصدی هستیم. معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه به رشد بیکاری در این استان اشاره کرد و گفت: در استان در سطح کلان شاهد افزایش آمار بیکاری هستیم. نرخ بیکاری خوزستان در دهه‌های گذشته تک‌رقمی شده بود، اما اکنون به حدود 14 درصد رسیده و این مساله بیانگر رشد نرخ بیکاری در این استان است.

پورمحمدی ادامه داد: شرایط نرخ بیکاری در روستاها بدتر از شهرهاست و وقتی به بیکاری روستاییان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که جمعیت بیکاران در این 2 مورد بسیار بالاتر است. وی بیان کرد: سرمایه‌گذاری ملی در خوزستان به خوبی در حال انجام است، اما در حوزه روستاها و آنچه در مورد سرمایه‌گذاری در این مناطق و ارائه تسهیلات خرد مطرح می‌شود، دچار ضعف هستیم و باید برای حل مشکلات تلاش کنیم.

پورمحمدی گفت: بانک‌ها در خوزستان باید عمده توجه خود را به مشاغل کوچک، خرد و متوسط معطوف کنند و در حدود اختیارات خود در استان این طرح‌ها را فعال و تسهیلات لازم را به آنها پرداخت کنند. این مقام مسئول افزود: خوزستان جاذبه کافی برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های بزرگ را دارد، اما طرح‌های خرد و کوچک در آن جاذبه کافی ندارند.

بنابراین باید برای جذب سرمایه‌گذار در این زمینه تلاش کرد.  مدیران استان باید بخواهند که زمینه را برای حل مشکلات و همچنین جذب سرمایه‌گذار فراهم کنند. معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: پول هرجا که جاذبه باشد، آنجا می‌رود و این هنر مدیران استان است که جاذبه ایجاد کنند و پول را به سمت استان خود بیاورند.

وی ادامه داد: اکنون مدیران خوزستان می‌توانند از این فرصت بسیار خوب استفاده و برای حل مشکلات استان تلاش کنند و مشکلات اشتغال آن را حل کنند. سهم خوزستان از تسهیلات بانکی کم نیست، اما بخش روستایی استان مشکلاتی دارد که باید برای حل آنها تلاش کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید