• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 13 مرداد 1398
کد مطلب : 70375
+
-

هتل‌های قصر شیرین مهیای اربعین می شوند

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان قصر شیرین گفت: هتل‌های این شهرستان پس از چندین سال انتظار، آماده پذیرایی از زائران اربعین 98 می‌شوند. به گزارش ایسنا «بهرنگ بابایی» با اشاره به وجود 10 هتل، 2 مهمان‌سرا و یک خانه‌مسافر در شهرستان قصر شیرین اظهار کرد: از حدود شش، هفت سال پیش که مرز خسروی بسته شد، مراکز اقامتی قصر شیرین نیز به شکل تعطیل یا نیمه‌فعال درآمدند. 

وی با بیان این‌که بازگشایی مرز خسروی به آرزوی هتلداران این شهرستان تبدیل شده، گفت: ساخت هتل‌ها و مراکز اقامتی متعدد در قصر شیرین از ابتدا هم برپایه مرز خسروی و تردد زائران از این مرز انجام گرفت که با بسته شدن این مرز، سرمایه‌گذاران مراکز اقامتی متحمل ضرر شدند.  رئیس میراث فرهنگی شهرستان قصر شیرین با اشاره به برخی اخبار مبنی بر بازگشایی مرز خسروی برای اربعین 98 گفت: هتلداران شهرستان استقبال خوبی از این خبر داشته‌اند و در تدارک آماده‌سازی هتل‌هایشان برای میزبانی از زائران اربعین هستند. 

وی تاکید کرد: در نظر داریم در آینده‌ای نزدیک با همکاری فرمانداری قصر شیرین نشستی با هتلداران این شهرستان داشته باشیم تا به منظور آمادگی برای پذیرایی از زائران اربعین برنامه‌ریزی لازم را انجام دهیم. 
بابایی تصریح کرد: از آنجا که تعدادی از مراکز اقامتی شهرستان در زلزله آبان 96 دچار خسارت شدند، لذا در ماه‌های گذشته اعتبارات خوبی به آنها دادیم تا اقدام به بهسازی و تعمیر واحدهایشان کنند.  وی میزان پرداخت تسهیلات به این مراکز اقامتی را بین 220 تا 900 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: کار تعمیرات اکثر این واحدها به اتمام رسیده و برخی دیگر نیز در مراحل انتهایی کار قرار دارند که آن هم تا یکی، دو هفته آینده تمام می‌ش

این خبر را به اشتراک بگذارید