• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 13 مرداد 1398
کد مطلب : 70371
+
-

روند کاهشی قیمت مسکن به کرمانشاه نرسید

نمای نزدیک
روند کاهشی قیمت مسکن به کرمانشاه نرسید

به دنبال ثبات اقتصادی چند وقت اخیر و روند کاهشی قیمت دلار، طلا و...، قیمت مسکن نیز در برخی شهرهای بزرگ شروع به کاهش کرد. به گزارش ایسنا، انتظار می‌رفت این روند کاهشی قیمت مسکن که از شهرهای بزرگ مانند تهران آغاز شده کم‌کم به سایر شهرها برسد، اما هنوز در برخی نقاط مانند کرمانشاه خبری از کاهش قیمت نیست. این شرایط باعث شده مردم منتظر بمانند و تا حدودی خرید و فروش‌ها دچار رکود شود.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه با بیان این‌که قیمت مسکن در کرمانشاه همچنان بالاست و هیچ کاهشی را در قیمت‌ها ندیده‌ایم، افزود: مسئولان کشور اعلام می‌کنند قیمت‌ها پایین می‌آید، اما فعلا اتفاقی در کرمانشاه رخ نداده است. 
«محسن ملکی» با بیان این‌که قیمت املاک صرفا توسط صاحبخانه‌ها تعیین می‌شود و تا آنها نخواهند بنگاه یا بخش دیگری نمی‌تواند موثر باشد، تاکید کرد: مشکل نبودن یک شاخص مناسب بر اساس منطقه و امکانات منازل است که بتوان بر اساس آن نرخ‌ها را تعیین کرد.

به گفته رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه، این امر باعث شده قیمت املاک سلیقه‌ای تعیین شود و هر کس هر قیمتی که می‌خواهد اعلام کند. ملکی از افزایش حدود 100 درصدی قیمت مسکن در کرمانشاه نسبت به سال گذشته یاد کرد و این افزایش قیمت‌های غیرمنطقی را حبابی دانست که باید کاهش یابد. وی همچنین با اشاره‌ به وضعیت بازار خرید و فروش مسکن گفت: این‌که مدام اعلام می‌شود قیمت خانه پایین می‌آید باعث رکود بازار شده، زیرا خریداران می‌ترسند در این گرانی خرید کنند و با پایین آمدن قیمت دچار ضرر شوند.  رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه معتقد است که رکود خرید و فروش دامن حدود 2 هزار واحد مشاور املاکی کرمانشاه را گرفته است. 

ملکی درباره وضعیت رهن و اجاره نیز یادآور شد: موضوع را تا حد زیادی کنترل کرد‌ه‌ایم و بنگاه‌های معاملات ملکی تا جایی که امکان باشد از پذیرش قیمت‌های بالا و نامتعارفخودداری می‌کنند. وی راهکار حل مشکل بازار مسکن کشور را تعیین شاخص برای قیمت‌گذاری بر حسب نوع منطقه، امکانات ملک و... دانست که باید بر این اساس بانک اطلاعاتی جامعی از وضعیت مسکن کشور تدوین شود و گفت: بارها به این موضوع اشارهداشتیم، اما اجرایی نشده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید