• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 13 مرداد 1398
کد مطلب : 70284
+
-

‌افتتاح چند طرح در مانی توسط وزیر بهداشت در کرمانشاه

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمعه‌شب وارد کرمانشاه شد و در سفری یک‌روزه بیمارستان پاوه را افتتاح و از چند طرح در دست اجرا نیز بازدید کرد.
 به گزارش ایرنا، دکتر «سعید نمکی» ابتدا از روند خدمات‌رسانی در بیمارستان امام رضا(ع‌) کرمانشاه بازدید کرد. وی پیش از ظهر شنبه نیز به پاوه سفر کرد و بیمارستان جدید این شهرستان را افتتاح کرد. وزیر بهداشت در نوبت عصر نیز به شهرهای اسلام‌آباد غرب و سرپل ذهاب سفر کرد و از پروژه‌های در دست اجرای این شهرستان در حوزه بهداشت و درمان بازدید کرد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: عملیات ساخت بیمارستان پاوه توسط وزارت راه و شهرسازی از سال ۸۷ آغاز شد و امسال آماده بهره‌برداری شد. دکتر «محمودرضا مرادی» هزینه ساخت و تجهیز این بیمارستان را ۶۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان ۴۵ میلیارد تومان توسط وزارت راه و شهرسازی هزینه ساخت بیمارستان شده و ۲۰ میلیارد تومان نیز وزارت بهداشت هزینه خریداری و نصب تجهیزات مورد نیاز کرده است.

وی زیربنای ساختمان بیمارستان را ۹ هزار و ۵۰۰ مترمربع در 5 طبقه و کل محوطه بیمارستان را ۱۴ هزار مترمربع اعلام کرد و توضیح داد که این بیمارستان دارای ۱۰۶ تخت، 3 اتاق عمل، ۹۴ تخت بستری و ۱۲ تخت ویژه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در تشریح تعداد طرح‌های بیمارستان پاوه گفت: ۱۰۶ تخت این بیمارستان به صورت کلی شامل ۹۴ تخت عادی، ۱۲ تخت ویژه و 3 تخت اتاق عمل است.  مرادی در تشریح جزئیات تخت‌های بیمارستان افزود: این تخت‌ها شامل ۲۰ تخت جراحی، ۲۰ تخت داخلی، ۱۳ تخت اورژانس، ۲ تخت مسمومیت، 8 تخت بخش‌های ویژه، 4 تخت مراقبت‌های ویژه نوزادان، 7 تخت پست پارتوم (بعد از زایمان)، 4 تخت زایشگاه، ۲۱ تخت بخش اطفال، 7 تخت بخش نوزادان است.

او تعداد تخت‌های ستاره‌دار بیمارستان را نیز 8 تخت دیالیز، 3 اتاق عمل، 5 ریکاوری، یک اکو و 4 تخت درمانگاه یا اورژانس سرپایی ذکر کرد.  این مسئول در مورد امکانات تشخیصی بیمارستان جدید پاوه نیز گفت: این بیمارستان دارای آندوسکوپی، رادیولوژی دیجیتال، سونوگرافی، آزمایشگاه، اکوکاردیوگرافی، تست ورزشی و اسپیرومتری است.

این خبر را به اشتراک بگذارید