• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 13 مرداد 1398
کد مطلب : 70245
+
-

همکاری گردشگری قم و پاکستان  گسترش می‌یابد

استاندار قم با اشاره به روابط دوستانه بین دو کشور ایران و پاکستان گفت: از ارتقای همکاری‌های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری زیارتی قم و پاکستان استقبال می‌کنیم. به گزارش ایرنا، «بهرام سرمست» در دیدار خانم «رفعت مسعود» سفیر پاکستان در ایران، با اشاره به اشتراک‌های بین کشور ایران و پاکستان اظهار کرد: روابط دو کشور به قدری دوستانه است که تلاش‌های بدخواهان برای ایجاد گسست در این روابط به نتیجه نخواهد رسید. وی امنیت و ثبات کشورهای همسایه را از سیاست‌های منطقه‌ای کشور ایران دانست و افزود: همکاری‌های بسیار خوبی در مسیر مبارزه با تروریسم بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و پاکستان برقرار است. 

سرمست با بیان این‌که سالانه میزبان هزاران زائر پاکستانی در استان قم هستیم ادامه داد: مسئولان استان قم خدمت‌رسانی به زوار را وظیفه دینی و ملی خود می‌دانند و تلاش کرده‌ایم تا میزبانی خوبی از زائران پاکستانی در قم داشته باشیم. سرمست به حضور طلاب پاکستانی در جامعه المصطفی العالمیه در قم برای تحصیل علوم دینی اشاره کرد و گفت: با افزایش تعامل بین سفارت پاکستان با مسئولان قم می‌توانیم برای ارتقای سطح همکاری‌های علمی و دانشگاهی گام‌های موثرتری برداریم. وی برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان قم در آبان امسال را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: سرمایه‌گذاران پاکستانی می‌توانند با حضور در این همایش، با فرصت‌های اقتصادی این استان آشنا شوند.

سفیر پاکستان در ایران نیز در این جلسه با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد استان قم در موضوعات مذهبی اظهار کرد: مسئولان کشور پاکستان برای قم اهمیت ویژه‌ای قائل هستند.
«رفعت مسعود» با تأکید بر افزایش همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی بین کشور پاکستان و استان قم گفت: از افزایش تعاملات بین مسئولان قم با سفارت پاکستان در راستای ارتقای همکاری‌ها و رفع مشکلات موجود استقبال می‌کنیم.


پاکستان؛ چهارمین اولویت صادراتی کشور

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانی استانداری قم گفت: با توجه به نیازسنجی‌ها، پاکستان چهارمین اولویت صادراتی کشور است.
«مهرداد غضنفری» با اشاره به حضور سفیر پاکستان برای گسترش روابط عنوان کرد: در قم ظرفیت‌های مهمی در توسعه روابط اقتصادی با کشور پاکستان وجود دارد.

وی افزود: مجاورت کشور پاکستان با ایران، فرصت‌های مهمی در صادرات فراهم کرده است که باید برای آن برنامه‌‌ریزی کرد. 
غضنفری بیان کرد: اخیرا نیز رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم سفری به کشور پاکستان داشته و این ظرفیت‌ها و نیازها را ارزیابی کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید