• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 13 مرداد 1398
کد مطلب : 70210
+
-

یاسوج 100 هزار حاشیه‌نشین مهاجر دارد

زاویه
یاسوج 100 هزار حاشیه‌نشین مهاجر دارد

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: هم‌اکنون ۱۰۰ هزار مهاجر در حاشیه شهر یاسوج زندگی می‌کنند که سطح خدمات‌رسانی به آنان باید افزایش یابد. به گزارش تسنیم، «غلام‌محمد زارعی» در نشست شورای اشتغال کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: روستاهای کهگیلویه و بویراحمد شرایط مناسبی برای زندگی دارند و در صورت فراهم شدن بستر توسط مسئولان بدون شک شاهد مهاجرت معکوس خواهیم بود. 

وی با اشاره به این‌که 5 هزار هکتار از اراضی این استان توسط روستاییان زیر کشت برنج می‌رود عنوان کرد: در زمینه افزایش اشتغال باید با ارائه الگوهای موفق به فکر فرهنگ‌سازی و رفتن مردم به سوی کارآفرینی باشیم. زارعی ابراز کرد: 50 درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد در 2 شهرستان بویراحمد و دنا ساکن هستند که نیمی از این جمعیت در این 2 شهرستان نیز روستایی هستند و طبق بررسی‌های انجام‌شده به دلیل خدمات ارائه‌شده در سال‌های اخیر دیگر هیچ خانواده‌ای بنای مهاجرت به شهرها را ندارد. 

وی با بیان این‌که عملیات گازرسانی به 85 درصد روستاهای بویراحمد و دنا آغاز شده است خاطرنشان کرد: دهستان زیلایی با جمعیتی بیش از 10 هزار نفر از گاز بهره‌‌مند می‌شود و تا پایان مهرماه شاهد آغاز اجرای این پروژه خواهیم بود.

 نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: توسعه کشاورزی به عنوان یک اولویت در دستور کار مسئولان است. البته در این 2 شهرستان فرهنگ کار و تلاش در این بخش توسعه‌یافته است، به گونه‌ای که متوسط سن بهره‌برداری در این حوزه از 65 سال کاهش یافته است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید