• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 13 مرداد 1398
کد مطلب : 70198
+
-

هفته‌ای برای ازدواج آسان

شعار امسال «ازدواج ساده، مهربانی مفصل» است

جامعه
هفته‌ای برای ازدواج آسان

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر عنوان کرد: با توجه به شعار امسال تحت عنوان «ازدواج ساده، مهربانی مفصل» قرار شده است برنامه ازدواج آسان در استان برگزار شود.

 به گزارش ایسنا، «حسین دهجان» با تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته ازدواج گفت: اولین برنامه طی این هفته برگزاری ستاد سازماندهی امور جوانان با محوریت ازدواج و برنامه‌هایی است که باید در حوزه خانواده و ازدواج تدوین شود. وی افزود: همچنین یک کمیته تخصصی که در روز یک‌شنبه با دعوت از دستگاه‌های مرتبط و تقسیم کار بین آنها تشکیل می‌شود و کارگاه‌های ازدواج که به طور مستمر تشکیل می‌شود، در این هفته به شکل مفصل‌تری در مرکز استانداری و خانه‌های جوان مرکز استان و شهرستان‌ها تحت عنوان کارگاه‌های «آمادگی و آگاهی پیش از ازدواج» با بهره‌گیری از مشاوران زبده و متخصصان این حوزه اجرا خواهد شد. 

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر با اشاره به این‌که در هفته ازدواج جشن‌هایی در پیش داریم اظهار کرد: صبح شنبه ساعت ۹ جشن ویژه ازدواج و تجلیل از دستگاه‌های برتر و خیرین، و همچنین اجرای طرح ازدواج آسان و ساده برای ۱۵ زوج جوان در اهرم برگزار می‌شود. دهجان تاکید کرد: با توجه به این‌که شعار امسال هم «ازدواج ساده، مهربانی مفصل» است، قرار شده ازدواج آسان برای این ۱۵ زوج در اهرم برگزار شود. 


ازدواج آسان و دسته‌جمعی جوانان 

این مسئول ادامه داد: همچنین عصر شنبه در شهرستان جم، جشنی برای ازدواج آسان و دسته‌جمعی جوانان برپا می‌شود و در شهرستان‌هایی مثل عسلویه و دشتی نیز جشن‌هایی خواهیم داشت. وی بیان کرد: یک جشن عمومی نیز به مناسبت هفته ازدواج با تجلیل از دستگاه‌ها، خیرین و فعالان در حوزه ازدواج و تقدیر از چندین زوج نمادین بر اساس استانداردهایی خاص همچون زوج دانشجو یا زوج کارگر که به عنوان زوج موفق از آنها یاد می‌شود، در اواخر مرداد ماه برگزار خواهد شد. 

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان بوشهر تصریح کرد: مطابق آخرین آماری که از ثبت احوال دریافت کرده‌ایم استان بوشهر جزو استان‌های میانی در زمینه طلاق است. دهجان عنوان کرد: اقداماتی همچون اشتغال‌زایی یا فراهم کردن زمینه‌های خوداشتغالی و ارائه تسهیلات ازدواج از جمله کارهایی است که می‌تواند جوانان را به ازدواج ترغیب کند. 

وی ادامه داد: تا امروز در استان بوشهر پرداخت وام ازدواج به طور سر به سر پرداخت شده و جزو 3 استان برتر در زمینه ارائه تسهیلات ازدواج هستیم، اما مهم‌تر از آن اشتغال و آگاهی جوانان است. 


رسالت آگاهی پیش از ازدواج و برگزاری کارگاه‌های آموزشی 

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: وزارت ورزش نیز یک سال است که به این عرصه ورود کرده، با این‌که فعلا توان محدودی دارد. این مسئول بیان کرد: سیاست وزارت ورزش بیشتر روی رسالت آگاهی پیش از ازدواج و برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی ازدواج است. ما نیز در اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر به طور ماهانه و با توجه به درخواست مخاطبان و نیاز شهرستان‌ها اساتید و مشاورانی به این منظور اعزام می‌کنیم.

 دهجان تصریح کرد: سعی می‌کنیم کلاس‌ها متنوع و متفاوت باشد و امتیازاتی برای شرکت‌کنندگان در نظر می‌گیریم. البته تلاش ما این است آموزش‌ها با فراغ بال و داوطلبانه باشد تا جوان‌های ما آگاه شوند در چه سنی ازدواج کنند و چگونه ازدواج کنند. 


ارائه آموزش‌های آگاهی‌بخش در مدارس

وی با بیان این‌که آموزش‌های آگاهی‌بخش را به حوزه مدارس نیز وارد کرده‌ایم یادآور شد: در وزارت ورزش و جوانان بر این باور هستیم که باید آگاهی پیش از ازدواج ارتقا یابد تا به ازدواج آگاهانه منجر شود.

 معاون ورزش و جوانان بوشهر بیان کرد: در این زمینه، وزارت ورزش 3 رسالت آموزشی‌های پیش از ازدواج، حین ازدواج و پس از ازدواج را پیش رو گذاشت، اما در جمع‌بندی ستاد ملی ساماندهی تصمیم بر این شد که وزارت ورزش بر دوره پیش از ازدواج تمرکز داشته باشد، به دلیل این‌که آگاهی‌های پیش از ازدواج بسیار موثرتر از اقدامات بعد از ازدواج است، و این‌که دوره سنی تحت پوشش ما نیز مناسب با همین آموزش‌های پیش از ازدواج است. 

دهجان خبر داد: دوره‌های آموزشی و مشاوره‌هایی برای افرادی که نیاز به مشاوره داشته و توان مالی لازم را ندارند تدوین کرده‌ایم که پس از مراجعه آنان را به کلینیک‌های زیر نظر اداره کل -یا با مجوز اداره کل ورزش و جوانان- معرفی می‌کنیم و تا 5 جلسه می‌توانند به طور رایگان مشاوره رایگان دریافت کنند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید