• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
یکشنبه 13 مرداد 1398
کد مطلب : 70147
+
-

ماموریت ویژه مدیران فارس

استاندار: ایجاد اشتغال و راه‌اندازی حداقل یک کارگاه با اشتغال‌زایی ۲۰۰ نفر در هر شهرستان در ارزیابی عملکرد مدیران موثر است

توسعه
ماموریت ویژه مدیران فارس

سفر یک‌روزه استاندار فارس به شهرستان خرامه درشمال شرق شیراز با تاکید وی بر ماموریت مدیران استان در زمینه اهتمام به اشتغال‌زایی در شهرستان‌ها همراه بود.

 به گزارش ایرنا، «عنایت‌الله رحیمی» در جلسه شورای اداری شهرستان خرامه ارتباط با بنگاه‌های اقتصادی و تحقق طرح «به علاوه یک» در راه‌اندازی حداقل یک کارگاه با اشتغال‌زایی ۲۰۰ نفر در هر شهرستان را از جمله فعالیت‌هایی دانست که در ارزیابی عملکرد مدیران موثر خواهد بود. 

وی با بیان این‌که همه مدیران استان در شهرستان‌ها باید گزارشی از اقدامات انجام‌شده در زمینه سیاست‌گذاری‌ها و اولویت‌های دولت ارائه دهند تاکید کرد: بی‌تردید این گزارش‌ها مبنای مدیریت‌ها و استمرار آنها در آینده خواهد بود. 


خرامه در مسیر توسعه اقتصادی

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که سال ۹۸ را با مصائب و سختی‌هایی آغاز کرده‌ایم که نیازمند مقاومت تمام‌عیار در برابر استکبار است عنوان کرد: امسال سال تحقق شعار رونق تولید و همچنین مشارکت سیاسی و حضور پرشور مردم در انتخابات و تعیین سرنوشت خود از طریق صندوق‌های رأی است.

 وی با بیان این‌که شهرستان خرامه مردمانی کوشا و متدین دارد که در سال‌های اخیر با قهر طبیعت و خشکسالی رو‌به‌رو بوده‌اند عنوان کرد: این خشکسالی‌ها مشکلات متعددی در معیشت مردم شهرستان ایجاد کرده است. رحیمی ادامه داد: اراده و امید و تلاش این مردم در کنار سیاست‌های دولت زمینه را برای تنوع فرصت‌های شغلی ایجاد کرده و گام‌های مهمی در بهبود وضعیت معیشتی برداشته شده است. 


لزوم حرکت به سمت کشاورزی دانش‌بنیان

استاندار فارس با اشاره به این‌که برنامه‌های گسترده‌ای در بخش‌های اقتصادی از جمله حوزه کشاورزی، صنعت و خدمات در دستور کار مدیریت ارشد استان قرار گرفته است اظهار کرد: با توجه به این‌که ظرفیت شهرستان خرامه در حوزه کشاورزی زیاد است، تلاش می‌کنیم از این ظرفیت در کنار علم و دانش ‌و تخصص فرزندان این منطقه بهره بگیریم و کشاورزی را به سمت صنعتی دانش‌بنیان و علمی سوق دهیم تا علاوه بر ایجاد ارزش افزوده بیشتر، محدودیت‌های منطقه‌ای از جمله کمبود آب هم  مدنظر قرار گیرد. 

رحیمی با بیان این‌که خرامه در زمینه صنعت پیشرفت‌های درخور توجهی داشته ایجاد صنایع تبدیلی، صنایع و کارگاه‌های کوچک اشتغال روستایی، صنایع بزرگ گنداله‌سازی و سیمان و تولید کاغذ از پودر سنگ در این شهرستان را از مصادیق این پیشرفت دانست و ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک توسعه اقتصادی خرامه بیشتر شود. 


مدیران مطالبات مردم را بشنوند

استاندار فارس از مدیران شهرستانی و اعضای شورای اداری خرامه خواست مطالبات مردم را بشنوند و پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای برای این مطالبات داشته باشند.

 وی ادامه داد: پاسخ قانع‌کننده به معنای مثبت بودن آن نیست، بلکه منفی بودن نیز باید بر اساس قانون، استدلال و حفظ کرامت افراد باشد. 
رحیمی یادآور شد: مدیران در شرایط سخت امروز باید تلاشی مضاعف داشته باشند که به معنای تفکر بیشتر و صرف وقت افزون‌تر و همچنین کاهش هزینه‌های جاری است. 


تلاش برای خروج خرامه از بن‌بست

استاندار فارس با بیان این‌که در سال‌های اخیر اقدامات متعددی در شهرستان خرامه انجام شده است احداث ۴۰ کیلومتر راه خرامه به نیریز که ظرفیت خوبی برای برون‌رفت خرامه از بن‌بست ایجاد کرده است، ۱۹ کیلومتر راه روستایی سلامت‌آباد، بیشه دوشاخ، معزآباد جابری و گرمنجان، حفر ۳ حلقه چاه آهکی، ۱۲ کیلومتر خط انتقال، آب بهسازی ۲۸ روستا توسط بنیاد مسکن، بازسازی ۴۲ کیلومتر خط انتقال آب، احداث هزار متر مخزن، احداث ساختمان اداری فرهنگ و ارشاد، شروع عملیات انتقال آب از درودزن که قرار است آب آشامیدنی و صنایع را در کربال و خرامه را تامین کند، اتمام بیمارستان ۹۹ تخت‌خوابی خرامه، اجرای آبیاری تحت فشار که تاکنون در ۶۸۰ هکتار اقدام شده، اجرای ۷۴۳ هکتار تسطیح لیزری و راه‌اندازی ۲۳۲ واحد تولید قارچ را از جمله این اقدامات دانست. 

وی همچنین بر لزوم راه‌اندازی صنایع تبدیلی قارچ در شهرستان خرامه تاکید کرد و گفت: کشت گیاهان دارویی گامی موثر در کاهش فشار ناشی از کم‌آبی است. 
 

رهاورد سفر استاندار به خرامه




استاندار فارس با اشاره به این‌که از ابتدای سال ۹۲ تاکنون به ۴۲ روستا در خرامه گازرسانی شده است گفت: تنها یک روستا در این شهرستان فاقد گاز است که تا پایان سال به شبکه گازرسانی متصل خواهد شد. وی افزود: حدود 7 زمین چمن و 2 سالن ورزشی سرپوشیده نیز برای توسعه ورزشی شهرستان ایجاد شده است. 

«عنایت الله‌رحیمی» در آغاز سفری یک‌روزه به شهرستان خرامه، مورد استقبال مسئولان محلی قرار گرفت و در نخستین برنامه سفر خود با حضور در گلزار شهدا و اهدای گل، یاد و خاطره شهدای والامقام دفاع مقدس را گرامی داشت. بازدید از کارخانه گنداله‌سازی (فولاد) و طرح احداث جاده خرامه – نی ریز از دیگر برنامه‌های رحیمی در سفر به خرامه بود.


تامین تجهیزات مهار هوایی آتش

استاندار فارس گفت: با توجه به وسعت اراضی جنگلی و مرتعی در فارس، باید اداره‌های کل منابع طبیعی و حفاظت محیط ‌زیست برای تامین تجهیزات مهار و اطفای هوایی حریق، اقدامات لازم را انجام
 دهند. 

به گزارش ایسنا، «عنایت‌الله رحیمی» در حاشیه بازدید از منطقه کهمره سرخی، سیاخ و مسغان که طی روزهای اخیر دچار آتش‌سوزی شده بودند، گفت: با تلاش شبانه‌روزی آتش در اکثر مناطق خاموش شده است و تنها در بخش‌هایی از نقاط صعب‌العبور هنوز دود مشاهده می‌شود. 

وی با بیان این‌که در حال هلی‌برن نیرو و تجهیزات به نقاط مورد نظر هستیم گفت: همراهی پایگاه هوایی شهید دوران، هوانیروز سپاه و شرکت هلی‌کوپتری بخش خصوصی باعث تسریع در انتقال نیرو و تجهیزات و مهار آتش در این منطقه بکر
 شد. 

رحیمی با ابراز تاسف از وقوع چنین حوادثی تاکید کرد: تمام اعضای ستاد بحران استان فارس و شهرستان شیراز از ابتدای وقوع حادثه تاکنون در صحنه حاضر بوده‌اند و مدیران مجموعه‌ها مستقیم بر کار نظارت داشته و دارند. 

او با یادآوری این‌که نیروهای مردمی محلی، بسیج، نیروی انتظامی، سپاه، ارتش و نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست تلاش مضاعف و جان‌فشانی برای مهار آتش داشتند گفت: پایگاه هوایی شهید دوران بالغ بر 120 سورتی پرواز انجام داد.

 رحیمی با اشاره به این‌که نیروی انتظامی امنیت کامل منطقه را بهتر از قبل تامین کرده است گفت: امکانات اطفای حریق و پشتیبانی به میزان کافی وجود دارد و امیدواریم در آینده تجهیزاتی نظیر هلی‌کوپتر آب‌پاش و اطفای حریق نیز با همت منابع طبیعی و حفاظت محیط ‌زیست به این مجموعه امکانات اضافه شود. استاندار فارس از مردم محلی و گروه‌های مردمی به واسطه حضور به‌موقع و مستمر در این حادثه قدردانی کرد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید