• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 13 مرداد 1398
کد مطلب : 70175
+
-

وزش باد؛ مانع اطفای کامل حریق در کوهمره سرخی

نمای نزدیک
وزش باد؛ مانع اطفای کامل حریق در کوهمره سرخی

استاندار فارس گفت: در چند روز گذشته با حضور گروه‌های مردمی و دولتی بخش‌های زیادی از حریق کوهمره سرخی مهار شده، اما وزش باد مانع اطفای حریق کامل است. 

به گزارش مهر، «عنایت‌الله رحیمی» با اشاره به آخرین وضعیت حریق در ارتفاعات کوهمره سرخی افزود: دستور استقرار ستاد مدیریت بحران در منطقه صادر شده و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، مدیر کل بحران استانداری فارس و فرماندار شیراز در محل حادثه حاضر شده‌اند. 

وی ادامه داد: همچنین با توجه به وسعت زیاد منطقه، اطفای حریق با حضور نیروهای مختلف اعم از نیروهای نظامی، شهرداری‌ها، پرسنل اداری منابع طبیعی، بخشداری، گروه‌های امداد و نجات طبیعت، مرتع‌داران و گروه‌های مردمی ادامه دارد. استاندار فارس تصریح کرد: تلاش‌های مستمر نیروهای مردمی و حضور مداوم مسئولان استانی در چند روز گذشته سبب اطفای بخش زیادی از این آتش‌سوزی شده، اما به علت وزش باد در ارتفاعات عملیات در برخی نقاط به پایان نرسیده است. 

رحیمی تاکید کرد: حفظ و حراست از طبیعت و عرصه‌های طبیعی وظیفه‌ای عمومی است و لازم است مرتع‌داران و استفاده‌کنندگان از عرصه‌های طبیعی و تفرجگران بیشترین دقت را در حفاظت از عرصه‌های طبیعی داشته باشند و عوامل دولتی نیز با برنامه‌ریزی‌های صحیح و پیش‌آمادگی، امکانات محدود دوایر دولتی را برای مشارکت در چنین مواقعی مورد استفاده بهینه قرار دهند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید