• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 13 مرداد 1398
کد مطلب : 70128
+
-

صدور 20 مجوز برداشت شن و ماسه رودخانه‌ای در آذربایجان‌ غربی

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از صدور ۲۰ فقره مجوز برداشت شن و ماسه به میزان ۳۹۸ هزار و ۵۳۵ متر مکعب در استان خبر داد.  «پریسا عابدپور» در گفت‌وگو با ایرنا با بیان این‌که این مواد معدنی برای بخش‌های عمرانی، راهسازی و ساخت‌و‌ساز مصرف می‌شود، اظهار کرد: از این تعداد ۱۲ مجوز با میزان ۱۲۱ هزار و ۹۴۰ متر مکعب در بخش رودخانه‌ای و 8 فقره با میزان ۲۷۶ هزار و ۵۹۵ متر مکعب در بخش مصالح کوهی است. وی افزود: همچنین در این مدت ۱۴ فقره مجوز برداشت با میزان ۱۷۳ هزار و ۱۶۴ متر مکعب تمدید شد. 

عابدپور تاکید کرد: ذخایر مواد معدنی در زمره اموال عمومی و تحت حاکمیت دولت است و بر اساس اصل ۴۴ و ۴۵ قانون اساسی مسئولیت اعمال حاکمیت دولتی و صدور اجازه برداشت از ذخایر معدنی بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است. 

این مسئول بیان کرد: برداشت شن و ماسه بدون مجوز جرم تلقی می‌شود و هرکس بدون اخذ پروانه اکتشاف، بهره‌برداری یا اجازه برداشت اقدام به حفاری‌های اکتشافی، استخراج، برداشت و بهره‌برداری مواد معدنی کند، متصرف در اموال عمومی و دولتی محسوب و مطابق قوانین و مقررات با او برخورد می‌شود. شن و ماسه‌ای که از بستر رودخانه‌های فعال دائمی یا فصلی به منظور استفاده در عملیات ساختمانی و راهسازی با تشخیص و صدور مجوز برداشت موقت سازمان صنعت، معدن و تجارت قابل برداشت است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید