• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 9 مرداد 1398
کد مطلب : 69717
+
-

آسیب اجتماعی؛ بزرگ‌ترین مشکل آموزش و پرورش

گزارش
آسیب اجتماعی؛ بزرگ‌ترین مشکل آموزش و پرورش


«مهم‌ترین مشکل ما در آموزش و پرورش آسیب‌های اجتماعی است.» مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اعلام این موضوع گفت: از همه مردم وخصوصا جامعه فرهنگی می‌خواهم که به این مشکل توجه جدی کنند؛ چون آموزش و پرورش به تنهایی قادر به حل آن نیست. عبدالرضا فولادوند در گفت‌وگو با مهر با گلایه از صدا و سیما در پخش برخی برنامه‌ها که ایجاد مشکل در حوزه آسیب‌های اجتماعی می‌کند، بیان کرد: از صدا و سیما می‌خواهیم کمی فتیله برخی برنامه‌هایش را پایین بکشد و با آموزش و پرورش و سیاست‌های آن هماهنگ‌تر باشد. او درخصوص میزان تخلفات ثبت نامی اعلام شده در تهران گفت: آمارها نشان می‌دهد (و از بخش ارزیابی عملکرد هم سؤال کنید همین را تأیید می‌کند) که امسال نسبت به سال گذشته تخلفات به کمترین حد خود رسیده است چرا که نظارت‌های خوبی در حوزه ثبت نام در حال انجام است. وی ادامه داد: در عین حال باید به این نکته توجه کنیم که در مجموع یک هزار و ۸۰۰ آموزشگاه غیردولتی و حدود ۲ هزار آموزشگاه دولتی در تهران فعال هستند و طبیعی است که تعدادی متخلف هم وجود داشته باشند و نباید انتظار داشته باشیم که هیچ تخلفی صورت نگیرد. مهم برنامه نظارتی است که الان در حال انجام است. او همچنین در پاسخ به این پرسش که بسیاری از والدین گلایه دارند به‌طور کلی فرایند ثبت نام فرزندانشان خصوصا در ورودی پایه‌ها سخت و سخت‌تر می‌شود و گاهی نیز مشخص است اولیا به قوانین آشنا نیستند، بیان کرد: متأسفانه ما به اولیا در این زمینه آموزش نداده‌ایم. ما باید بخشی از اطلاعات را به‌صورت ویژه در اختیار اولیا قرار دهیم. از سال آینده تصمیم داریم در طول سال تحصیلی این کار را انجام دهیم. به‌طور مثال برای ثبت نام میان پایه اولیا مطلع نیستند که باید کمی صبر کنند. الان آمارها نشان می‌دهد که مشکلی در ثبت نام میان پایه وجود ندارد اما باید بگویم هنوز فصل اصلی ثبت نام میان پایه نرسیده است.

کلاهبرداری با فروش سؤالات تقلبی کنکور
فردی که با وعده فروش سؤالات امتحانی کنکور در فضای مجازی از 20نفر کلاهبرداری کرده است، دستگیر شد. به گزارش ایلنا، سردار سید محمود میرفیضی، فرمانده انتظامی استان مازندران درباره جزئیات این خبر، گفت: در پی انتشار متن‌های تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی مبنی بر فروش سؤالات امتحانی کنکور، موضوع در دستور کار پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت. او افزود: کارآگاهان پلیس فتا با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های همه جانبه موفق به شناسایی کانال‌ها و محل فعالیت متهم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی شدند. سردارمیرفیضی تصریح کرد: در ادامه بررسی‌های به عمل آمده و کارشناسی‌های انجام شده، متهم که با وعده فروش سؤالات امتحانی مبالغی در حدود 30تا 50میلیون ریال به‌صورت ارز دیجیتال (کدووچر) از مال باختگان دریافت می‌کرد شناسایی شد. این مقام انتظامی، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی‌های قضایی متهم که ساکن یکی از شهرستان‌های این استان بود در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد. وی همچنین اظهار داشت: متهم در بازجویی‌های به عمل آمده تاکنون به 20فقره کلاهبرداری از شهروندان با این روش اعتراف کرد و اظهار داشت؛ پس از دریافت وجه مورد نظر سؤالات امتحانی کنکور سال‌های گذشته را به‌صورت رمز شده یک روز قبل از برگزاری آزمون برای آنان ارسال می‌کرد.فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: متهم با فریب مالباختگان در مجموع 160میلیون ریال از آنان کلاهبرداری کرده که پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

افزایش پذیرش کنکور بر اساس سوابق تحصیلی
سرپرست وزارت آموزش و پرورش از افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی خبر داد. سیدجواد حسینی (سرپرست وزارت آموزش و پرورش) در گفت‌وگو با ایلنا، درباره حذف کنکور گفت: کنکور زدایی از نظام آموزش و پرورش یکی از اهداف مهم ماست که به‌صورت جدی آن را دنبال می‌کنیم و خوشبختانه در این زمینه ساختاری نیز طراحی شده است. سرپرست آموزش و پرورش در ادامه با بیان حذف تدریجی کنکور گفت: ساختاری تحت عنوان شورای سنجش و نظارت شکل گرفته که بنده هم عضو آن هستم و با وزیر علوم و وزیر بهداشت سعی داریم، آرام آرام به سمتی حرکت کنیم که از کنکور رها شویم، اما طبیعتا همانطور که می‌دانید این کار زمانبری خواهد بود. حسینی افزود: هم‌اکنون ۳۰ درصد ظرفیت‌های صندلی دانشگاه از طریق نظام کنکور پر می‌شود و ۷۰ درصد آن از طریق کارنامه و عملکرد دانش‌آموزان. ما تلاش می‌کنیم از آن ۳۰ درصدی که از طریق کنکور پذیرش دانشجو صورت می‌گیرد، نیز ۳۰ درصد دیگر کم کنیم و به آن ۷۰ درصد که پذیرش‌ها بر مبنای ارزشیابی عملکرد دانش‌آموزان صورت می‌گیرد، بیفزاییم به این صورت که ظرفیت از ۳۰ درصد پذیرش کنکور کاسته شده و به پذیرش براساس سوابق تحصیلی افزوده می‌شود. سرپرست آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حذف صد در صد کنکور زمانبر است، بیان کرد: در نهایت هدف حذف کامل کنکور است، اما این به زمان نیاز دارد و باید طی یک مدت زمان مشخص تا نهایی کردن تحقق کامل اهدافمان پیش برویم.

این خبر را به اشتراک بگذارید