• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 8 مرداد 1398
کد مطلب : 69334
+
-

انتقاد استاندار اصفهان از گرانی مواد اولیه

در استان اصفهان
انتقاد استاندار اصفهان از گرانی مواد اولیه

استاندار اصفهان از مدیرعامل بانک رفاه کشور خواست در یکی از طرح‌های تامین آب شرب استان، پروژه انتقال آب اصفهان-خلیج فارس یا اجرای خط راه‌آهن اصفهان- شاهین شهر سرمایه‌گذاری کند.

به گزارش ایسنا، «عباس رضایی» در جریان سفر و نشست با مدیرعامل بانک رفاه کشور که در محل استانداری اصفهان برگزار شد، با بیان این‌که روزهای چهارشنبه هر هفته در شهرک های صنعتی استان به همراه مدیران استان حضور می‌یابیم تا سال رونق تولید اجرایی و عملی شود، اظهار کرد: در این جلسات صاحبان صنایع درددل‌ها و صحبت‌های زیادی دارند که بخشی از آن به شرایط روز بر می‌گردد.

وی با اشاره به حضور رئیس کل بانک مرکزی طی هفته گذشته در اصفهان و دیدار با جمعی از فعالان اقتصادی استان، تاکید کرد: به نظر می رسد برخی از مسائل را می توان حل‌وفصل کرد، اما حل مشکلات نیازمند عزمی جدی است. امیدواریم شاهد تعامل بین صنایع و بانک رفاه باشیم و باید در تولید و فعالیت‌های اقتصادی استان به هر طریق رونق ایجاد کنیم.

استاندار اصفهان با بیان این‌که ٩٠ درصد متقاضیان و فعالان اقتصادی استان مشکلات مختلفی با سیستم بانکی به خصوص در زمینه دریافت تسهیلات دارند، افزود: متاسفانه امروز گرانی مواد اولیه بیداد می کند و هزینه آن تا 5 برابر افزایش یافته است و اگر بانک‌ها بخواهند همان رقم تسهیلات دو سال پیش را پرداخت کنند، عملا کاری از پیش نمی‌رود، در حالی که باید شرایط را برای صنعت تسهیل کنیم.

وی با تاکید بر این‌که اصفهان به عنوان صنعتی‌ترین استان کشور وضعیت خوبی در حوزه اشتغال ندارد، تصریح کرد: متوسط اشتغال استان اصفهان از کشور 7/2 درصد پایین‌تر است.

رضایی تاکید کرد: خوشبختانه تیم اقتصادی خوبی در استان شکل گرفته و سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و دادگستری استان اصفهان برای بهبود شرایط ورود پیدا کرده‌اند.

وی با بیان این‌که امیدواریم این دیدار نقطه عطفی در جهت بهبود شرایط استان باشد، اظهار کرد: بانک رفاه سهم عمده‌ای در دو کارخانه فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان دارد و به همین منظور خواستار افزایش تسهیلات به این دو مجموعه بزرگ صنعتی هستیم، همچنین امیدواریم برای افزایش حد اعتباری شرکت فولاد مبارکه اقدام جدی صورت گیرد. 

استاندار اصفهان با بیان انتظارات مجموعه مدیریتی استان از بانک رفاه، خواستار افزایش اختیارات این بانک در استان شد و گفت: امیدواریم اختیارات استان جهت تقسیط تسهیلات و استمهال وام‌ها بیشتر شود.

وی افزود: نسبت منابع به مصارف بانک رفاه در خرداد امسال 65 درصد بود که جا دارد بر روی این موضوع کار شود.
رضایی در ادامه به مشکل آب استان اصفهان اشاره کرد و گفت: چند طرح آب‌رسانی در استان وجود دارد که یکی از آنها مربوط به تامین آب شرب است که هر سال پیش‌بینی 5 هزار میلیارد ریال برای 5 سال شده است. این طرح در حال حاضر دارای مصوبه تبصره 19، ماده 21 قانون و همچنین شورای عالی اقتصاد است و امروز به دنبال سرمایه‌گذاری شراکتی جهت اجرای این طرح هستیم.

وی همچنین در خصوص طرح انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان نیز خواستار سرمایه‌گذاری از سوی بانک رفاه شد.  استاندار اصفهان همچنین با اشاره به طرح‌های راه‌آهن اصفهان- شاهین شهر، اصفهان-بهارستان، اصفهان-نجف آباد، اصفهان-ذوب آهن-مبارکه، اظهار کرد: خواستار سرمایه‌گذاری بانک رفاه در خط راه‌آهن اصفهان- شاهین شهر هستیم و که با تحقق این موضوع در سال جاری کلنگ اجرای این طرح زده خواهد شد.

وی در ادامه با تاکید بر این‌که استان اصفهان با کمبود شدید هتل و اماکن اقامتی به خصوص در ایام پیک مسافر مواجه است، گفت: مدیریت برای ساخت هتل‌ها به شهرداری دستور داده که هیچ عوارضی دریافت نکند، همچنین تامین مالی هتل‌های پنج ستاره مد نظر مدیریت استان است و امیدواریم بانک رفاه در این زمینه شرایط را تسهیل کند.


ایجاد اشتغال 30 هزار نفری در اصفهان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: 1500 طرح صنعتی در استان اصفهان بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که جهت تکمیل نیازمند خط اعتباری ویژه‌ای از سوی بانک‌ها همچون بانک رفاه هستند.

«ایرج موفق» در جریان سفر و نشست با مدیرعامل بانک رفاه کشور که در محل استانداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در بحث اشتغال 10 درصد شاغلین کشور در صنعت استان اصفهان فعال هستند که این نشان از فضای صنعتی استان دارد.

وی افزود: در بحث رونق تولید 43 نفر در استان متقاضی دریافت تسهیلات از بانک رفاه بودند که تسهیلات 9 متقاضی از سوی این بانک پرداخت و 39 مورد پرداختی مستقیم انجام شده است، همچنین 27 تقاضای دریافت تسهیلات همچنان باقی مانده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان همچنین خواستار خط اعتباری ویژه از سوی بانک رفاه برای ارائه تسهیلات به شرکت‌های ذوب آهن، فولاد مبارکه، داروسازی فارابی و رها شد. 
وی در ادامه به بند الف تبصره 18 اشاره کرد و گفت: متاسفانه هنوز برای بانک رفاه سهمیه‌ای برای استان پیش‌بینی نشده است.
موفق با بیان این‌که در استان اصفهان 3800 طرح در حال اجرا است، گفت: حدود 1500 طرح استان بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که آنها متقاضی تسهیلات جهت تکمیل خود هستند و اگر خط اعتباری ویژه‌ای برای آنها درنظر گرفته شود تعدادی از این طرح‌ها را می‌توان به بانک رفاه معرفی کرد تا سهم 30 هزار نفری اشتغال جدید در استان ایجاد شود.
وی با بیان این‌که سهم مصارف به منابع بانک‌ها در استان اصفهان 77 درصد است، اظهار کرد: این نسبت در بانک رفاه 65 درصد بوده که باید به 85 درصد افزایش یابد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید