• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 5 مرداد 1398
کد مطلب : 68574
+
-

حضور هنرمندان بوشهری در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی

حضور هنرمندان بوشهری در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی

نایب رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر از حضور هنرمندان بوشهری در جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی خبر داد. 

به گزارش مهر، «محمد مظفری» گفت: نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی قرار است ۱۹ تا ۲۶ مرداد در تهران برگزار شود و هنرمندان استان در این جشنواره حضور خواهند داشت. 

وی اضافه کرد: نمایش میدانی و آیینی «لیوا» به همت هنرمندان تئاتر بندر گناوه و در گروه تئاتر ایلیا تولید شده و قرار است در بخش آیین‌های نمایشی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی شرکت کند. نایب رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر افزود: نمایش «لیوا» نوشته و کار «محمد مظفری» از بین ۶۴ نمایش متقاضی به عنوان یکی از برگزیدگان بخش آیین‌های نمایشی انتخاب شده است.

وی با بیان این‌که در این نمایش ۱۱ نفر از هنرمندان تئاتر گناوه و گروه تئاتر ایلیا بازی می‌کنند افزود: این نمایش میدانی بر اساس آیین و مراسم زار و لیوا که در استان بوشهر به عنوان یک آیین درمانی شناخته می‌شود، تولید شده است. 

مظفری خاطرنشان کرد: در این اثر سعی شده که ضمن معرفی صحیح این مراسم مهم درمانی، نمایشی آیینی با موضوع معرفی این رسم دیرین مردمان استان بوشهر عرضه شود. وی گفت: گروه تئاتر ایلیا بیش از 7 دوره است که در این جشنواره مهم دوسالانه نمایش‌های آیینی شرکت می‌کند.

عوامل گروه نمایشی «لیوا» شامل «محمد مظفری» به عنوان نویسنده و کارگردان، «روح‌الله پورقصاب»، «رضا رحمانی»، «صادق رجبی»، «حسین بهروزی» و «مهران حیدری‌زاده» به عنوان بازیگر، «محمد دارمی» نوازنده دمام و ضرب، «علی تیرنا» نوازنده نی‌انبان، «صادق نیک‌پرست» نوازنده دف، «امیررضا مظفری» نوازنده دف، «آمنه فروردین» طرح لباس، «محمد مظفری» طراح صحنه و حرکت، و «مهدی تنگستانی‌زاده» طراح پوستر و بروشور است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید