• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 1 مرداد 1398
کد مطلب : 67953
+
-

توسعه پارکینگ‌های مرزی در خوزستان


میثاق حسینی/ اهواز - خبرنگار
حدود یک دهه است پیاده‌روی اربعین به یک همایش جهانی تبدیل شده است و علاوه بر شیعیان، پیروان سایر ادیان و مذاهب هم برای درک این همایش عازم کربلا می‌شوند. خوزستان، به دلیل داشتن مرزهای دریایی و زمینی با عراق در روزهای منتهی به اربعین مورد توجه قرار می‌گیرد و حدود یک میلیون زائر مرزهای این استان را برای عزیمت به عراق انتخاب می‌کنند.

جاده‌های هموار منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه و نزدیکی این 2 مرز به شهرهای بصره و العماره عراق سبب می‌شود بسیاری از زائران با خودروهای شخصی خود را به مرز برسانند و به همین دلیل در یکی 2 سال گذشته توسعه پارکینگ‌های مرزی در اولویت قرار گرفته است. سردار حیدر عباس‌زاده، فرمانده انتظامی خوزستان، می‌گوید: امسال ویزای اربعین حذف شده و پیش‌بینی می‌شود تردد خودرو‌های شخصی به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند. به همین دلیل نیازمند افزایش و توسعه ۳۰ درصدی ظرفیت پارکینگ‌های هر ۲ پایانه مرزی هستیم تا بتوانیم در یک شرایط ایمن از خودروهای زائران نگهداری کنیم.

در سال‌های گذشته، با توجه به تعداد زائران در مرزهای خوزستان، یک پارکینگ 50 هکتاری در مرز شلمچه ایجاد شده که گنجایش 30 هزار خودرو را دارد. در مرز چذابه هم یک پارکینگ 30 هکتاری با ظرفیت 25 هزار خودرو فعال است. رئیس پلیس راه خوزستان هم در این باره اظهار می‌کند: با اقدامات صورت‌گرفته، مرزهای شلمچه و چذابه در حال توسعه هستند و برای هر مرز حدود 100 هکتار پارکینگ در نظر گرفته شده که با احتساب آن، ظرفیت پارکینگ‌های هر کدام به 50 هزار خودرو می‌رسد.

رضا دولتشاهی می‌افزاید: روشنایی، قطعه‌بندی، تعیین ورودی و خروجی‌ها یا نقاط دسترسی به این پارکینگ‌ها و مشخص کردن متولی برای ساماندهی‌ پارکینگ‌ها مدنظر قرار گرفته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید