• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 1 مرداد 1398
کد مطلب : 67945
+
-

سلاح برای رفع اختلاف

کرمانشاه
سلاح برای رفع اختلاف


فرحناز چراغی/ کرمانشاه - خبرنگار
بر اساس گزارش پلیس آگاهی کرمانشاه، سال گذشته در استان ۵۶ نفر به قتل رسیده‌اند؛ اختلاف خانوادگی همچنان در صدر عوامل قتل در شهر و استان کرمانشاه قرار دارد. همچنین مسائل اخلاقی و ناموسی، اختلاف مالی و ملکی و نزاع و درگیری از دیگر عوامل و انگیزه‌های قتل در کرمانشاه طی سال گذشته بوده است. با نگاهی گذرا به اخبار می‌بینیم که بیشترین قتل‌ها با استفاده از سلاح گرم انجام شده که بیانگر سهولت تهیه و در دسترس بودن انواع سلاح و مهمات در استان است. از طرفی، بیشترین گروه استفاده‌کننده از سلاح در رده سنی جوان هستند که آستانه تحمل و کنترل خشم کمتری نسبت به دیگر گروه‌های سنی دارند.رئیس پلیس آگاهی استان با بیان این‌که طی سال ۹۷ در مجموع ۵۶ فقره قتل به وقوع پیوسته است، می‌گوید: این آمار نسبت به سال پیش از آن روند کاهشی داشته است. تعداد مقتولان مرد استان ۴۲ و تعداد مقتولان زن استان ۱۴ نفر بودند. 

سرهنگ محمدرضا امیری با بیان این‌که بیشترین درصد قتل‌ها مربوط به موضوعات خانوادگی است، ادامه می‌دهد: در سال 97 اختلاف خانوادگی 20 فقره قتل را به دنبال داشته است. همچنین مسائل اخلاقی 5 فقره، سرقت یک فقره، نزاع و درگیری 2 فقره، اختلاف مالی و ملکی و قبلی 13 فقره و سایر انگیزه‌ها 7 فقره قتل را در پی داشته است. همچنین 8 فقره قتل نیز با انگیزه نامشخص ثبت شده است. رئیس پلیس آگاهی استان‌ با بیان این‌که اسلام‌آباد غرب با ۵ فقره و صحنه با ۴ فقره قتل بیشترین ارتکاب قتل‌ را در یک سال گذشته داشته‌اند،‌ اظهار می‌کند: در شهرستان‌های ثلاث ‌باباجانی، روانسر و گیلانغرب در سال 97 هیچ‌ قتلی رخ نداده است.

وی با بیان این‌که بیشترین قتل‌ها با سلاح گرم انجام شده است، اضافه می‌کند: در این میان 14 فقره قتل با سلاح سرد انجام شده است. تعداد مقتولان با سلاح گرم نیز 31 نفر بوده‌اند. مدیر روابط عمومی پزشکی قانونی هم با بیان این‌که سال گذشته حدود 17 هزار نفر در حوزه نزاع به پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند، می‌افزاید: در 3 ماه ابتدای امسال 4462 نفر شامل 3172 نفر زن و هزار و 290 نفر مرد در زمینه نزاع به پزشکی قانونی استان مراجعه داشته‌اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با مراجعه 3973 نفر، رشد 10 درصدی داشته است. فرزاد سلگی به آمار جان‌باختگان با سلاح سرد در استان هم گریزی می‌زند و می‌افزاید: بهار امسال 4 نفر شامل 3 مرد و یک زن با سلاح سرد جان خود را از دست دادند. این تعداد در مدت مشابه سال گذشته یک مورد بوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید