• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 26 تیر 1398
کد مطلب : 66550
+
-

بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد یک درصد کاهش یافت

بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد یک درصد کاهش یافت

آمار بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در بهار امسال با یک درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 3/11 درصد رسید.

به گزارش ایرنا، بر اساس جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران، در بهار ۹۸ آمار بیکاری، اشتغال و مشارکت اقتصادی محاسبه شده است. بنا بر گزارش مرکز آمار ایران، کهگیلویه و بویراحمد همچنان در رتبه یازدهم استان‌های دارای بیشترین آمار بیکاری قرار دارد. 

نتایج طرح آمارگیری نیروی‌ کار بهار ١٣٩۸ مرکز آمار نشان می‌دهد از نظر آمار بیکاری در کل کشور، کهگیلویه و بویراحمد در رتبه یازدهم قرار دارد و میانگین آمار بیکاری در کشور 8/10 درصد است.
کهگیلویه و بویراحمد از نظر نسبت اشتغال در بهار ۹۸ پس از استان‌های سیستان و بلوچستان و لرستان در رتبه سوم کشوری از لحاظ کمترین میزان اشتغال قرار داشت. نسبت اشتغال بهار سال ۱۳۹۸ کهگیلویه و بویراحمد با آمار 6/31 درصد و در سال ۱۳۹۷ این نسبت 6/33 درصد بود که ۲ درصد کاهش داشته است.

میانگین اشتغال بهار ۹۸ در کل کشور 2/36 درصد بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1/0 درصد بیشتر شده است.آمار مشارکت اقتصادی بهار سال ۹۸ کهگیلویه و بویراحمد 6/35 درصد و این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7/2 درصد کاهش داشته است. در بهار سال ۹۷ آمار مشارکت اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد 3/38 درصد بود، در حالی که آمار مشارکت اقتصادی امسال در کل کشور 6/40 درصد به دست آمده است.

از نظر آمار بیکاری در کل کشور، کهگیلویه و بویراحمد در زمستان سال گذشته و بهار امسال همچنان در رتبه یازدهم استان‌های با بالاترین آمار بیکاری قرار داشت. کهگیلویه و بویراحمد در زمستان ۹۷ از نظر نسبت اشتغال پس از استان سیستان و بلوچستان در رتبه دوم کشوری از لحاظ کمترین میزان اشتغال قرار داشت، ولی در بهار امسال در رتبه سوم قرار گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید