• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 26 تیر 1398
کد مطلب : 66495
+
-

کیوسک‌های بوشهر ساماندهی می‌شوند

کیوسک‌های بوشهر ساماندهی می‌شوند

معاون اجرایی شهردار بوشهر گفت: از مجموع ۱۸۰ کیوسک مستقر در شهر بوشهر ۹۰ درصد آنها تخلفاتی شامل واگذاری به غیر، فعالیت شغلی خارج از مجوز صادره و افزایش فضا انجام داده‌اند که با آنها طبق قانون برخورد خواهد شد. به گزارش ایرنا، «مهدی عالی‌پور» افزود: هم‌اکنون تنها امکان تمدید قرارداد ۲۰ کیوسک فاقد تخلف وجود دارد و شهرداری مصمم است با دریافت مجوز قضایی ۱۶۰ کیوسک دارای تخلف را پلمب کند.

عضو شورای شهر بوشهر نیز در این زمینه اظهار کرد: اگر شهرداری بتواند با روند تخلفات کیوسک‌های مستقر در بوشهر که پیاده‌رو‌ها را اشغال کرده‌اند برخورد کند و از دست به دست شدن آنها میان افراد مختلف جلوگیری کند، کار بزرگی انجام داده است. «عبدالخالق برزگرزاده» ادامه داد: از اعضای شورای شهر نیز انتظار می‌رود سفارش و درخواستی در این زمینه نداشته باشند و شهرداری طوری عمل کند که احساس تبعیض در برخورد با تخلف‌ها پیش نیاید.

وی تاکید کرد: افزایش کیوسک‌ها و توسعه آنها آبادانی نیست، بلکه زمین زدن کسبه است که سرمایه‌گذاری زیاد می‌کنند و اجاره و عوارض بالایی پرداخت می‌کنند. نماینده شورای شهر در کمیته ساماندهی کیوسک‌ها گفت: برخی کیوسک‌ها با توجه به موقعیت استقرار آنها بین یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال معامله می‌شوند.

«طاهره شمشیری» اضافه کرد: یکی از اشکال‌های عمده در مورد اضافه بنای کیوسک‌ها مجوز موجود در دست صاحبان کیوسک‌ها در سال ۱۳۹۲ است که افزایش فضای کیوسک به هر میزان با پرداخت اجاره‌بهای بیشتر به شهرداری را امکان‌پذیر کرده است.

وی بیان کرد: باید با اصلاح شیوه‌نامه و اجرای جایزه خوش‌حسابی به منظور بخشش جرایم کیوسک‌هایی که اجاره معوق را می‌پردازند زمینه برای برخورد با تخلفات در این حوزه فراهم شود. دیگر عضو شورای شهر بوشهر گفت: روزانه درخواست‌های متعددی توسط شهروندان برای دریافت کیوسک می‌شود و باید به‌سختی آنها را متقاعد به صادر نشدن مجوز جدید کنیم.

«کیوان هاشم‌زاده» افزود: با این حال انتظار می‌رود در برخی نقاط مانند نوار ساحلی و ایستگاه اتوبوسرانی میدان شهید مطهری با هدف تأمین نیازهای شهروندان، کیوسک‌هایی از طریق مزایده واگذار شود. وی گفت: در صورت برگزار نشدن مزایده، شمار زیادی از شهروندان زیر پوشش نهادهای حمایتی و قهرمانان ورزشی درخواست مجوز کیوسک می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید