• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 26 تیر 1398
کد مطلب : 66506
+
-

ساختمان‌های ناایمن شهر

ساختمان‌های ناایمن شهر

رئیس سازمان آتش‌نشانی یاسوج گفت: ساختمان‌های ناایمن زیادی در شهر یاسوج وجود دارد. به گزارش ایسنا، «محمد رستمی» افزود: آمار دقیقی از ساختمان‌های ناایمن استان وجود ندارد، اما در شهر یاسوج با توجه به این‌که ساختمان‌های بلندمرتبه ساخته می‌شود، یک کارشناس آتش‌نشانی در شهرداری مستقر کرده‌ایم که روی شروع و پایان کار ساختمان‌های در حال ساخت نظارت می‌کند.

وی اظهار کرد: ساختمان‌های ناایمن زیادی در یاسوج داریم و هم‌اکنون در مورد ایزوگام بغل ساختمان‌ها تا کف زمین هشدار می‌دهیم، چراکه بر اثر حریق ضایعات اطراف ساختمان‌ها ایزوگام آتش می‌گیرد و ساختمان کامل دچار حریق می‌شود. رئیس سازمان آتش‌نشانی یاسوج خاطرنشان کرد: طی فصل اول امسال 35 مورد عملیات محبوس شدن در آسانسور در شهر یاسوج انجام دادیم.

رستمی به کسانی که در آسانسور گیر می‌افتند توصیه کرد: وقتی همزمان برق یک محله قطع می‌شود، امکان دارد در چند ساختمان افرادی در آسانسور محبوس شوند. بنابراین تیم‌های آتش‌نشانی باید عملیات نجات را به‌ترتیب انجام دهند. هیچ گونه اقدامی از سوی افراد نباید انجام شود، چون امکان دارد در هنگام کار به برق وصل شود و افراد بین ستون‌ها گیر کنند و باید حتما اجازه دهند که نیروهای آتش‌نشانی برسند. وی تصریح کرد: هیچ اتفاقی برای کسی که بین یک تا 3 ساعت در آسانسور گیر کند نمی‌افتد و خفه نمی‌شود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی یاسوج ادامه داد: با توجه به این‌که در شهر یاسوج 3 ایستگاه عملیاتی داریم، زمان رسیدن به محل حادثه زیر 5 دقیقه است که این زمان نرمال است. خارج از محدوده شهر وظیفه ما نیست و به خاطر انسان‌دوستی کار می‌کنیم. بین 30 تا 40 کیلومتر در برخی محورهای ارتباطی و حتی روستاهای اطراف نیروها اعزام می‌شوند که زمان بیشتری می‌برد.

با کمبود آتش‌نشان مواجهیم

وی بیان کرد: هم‌اکنون با کمبود نیرو مواجهیم و قرار است طی استخدام کشوری آتش‌نشانان 13 نفر نیروی عملیاتی (2 خانم و 11 آقا) به ما اضافه شود. رئیس سازمان آتش‌نشانی یاسوج اظهار کرد: با توجه به این‌که در فصل گرما قرار داریم، آتش‌سوزی منابع طبیعی، مزارع، باغ‌ها و آتش‌سوزی منازل مسکونی را داریم که البته آتش‌سوزی منازل مسکونی نسبت به سال قبل کمتر شده و آتش‌سوزی منابع طبیعی، مزارع و باغ‌ها امکان دارد با توجه به گرما و خشکسالی بیشتر شود.
رستمی اضافه کرد: مزاحمت‌های تلفنی آتش‌نشانی یاسوج زیاد است و زمانی که خودروهای آتش‌نشانی برای عملیات اعزام می‌شوند، رانندگان به‌خصوص جوانان راه را برای آنان باز کنند تا به‌موقع به محل حادثه برسند.

این خبر را به اشتراک بگذارید