• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 26 تیر 1398
کد مطلب : 66527
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Q4LZ
+
-

نصب دوربین‌های جدید در معابر شیراز

در شهر
نصب دوربین‌های جدید در معابر شیراز

معاون شهردار شیراز از نصب و راه‌اندازی ۶۸ دستگاه دوربین نظارت تصویری در تقاطعات و معابر مهم این کلان‌شهر در 4 ماه نخست سال خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۳۵۷ دستگاه دوربین نظارت تصویری و ثبت تخلف سرعت در شهر شیراز وجود دارد.

به گزارش تسنیم، «مجتبی زوربخش» با اشاره به این‌که هم‌اکنون 357 دستگاه دوربین نظارت تصویری و ثبت تخلف سرعت در شیراز وجود دارد اظهار کرد: هم‌اکنون 208 دوربین نظارت تصویری و 149 دوربین ثبت تخلف سرعت در شهر نصب شده است.

معاون حمل ‌و ‌نقل و ترافیک شهرداری شیراز افزود: پیش از این، 140 دستگاه دوربین نظارت تصویری در شهر وجود داشت که با راه‌اندازی دوربین‌های نظارت تصویری جدید مجموع دوربین‌ها به 208 دستگاه افزایش یافته است. وی ضمن اشاره به افزایش تعداد دوربین‌های شهر گفت: خرید 77 دوربین نظارت تصویری و ثبت تخلف نسل جدید نیز در دستور کار قرار گرفته است و تعداد دوربین‌ها تا پایان شهریور ماه سال جاری به 434 دستگاه افزایش می‌یابد.

زوربخش با بیان این‌که همزمان با افزایش دوربین‌های نظارت تصویری، خرید و توسعه زیرساخت‌های مرکز کنترل ترافیک در دستور کار قرار گرفته است گفت: سرورهای نسل جدید نیز برای مرکز کنترل ترافیک شهرداری شیراز خریداری شده است.

 معاون حمل ‌و ‌نقل و ترافیک شهرداری شیراز مشارکت با بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذار در توسعه سامانه‌های ثبت تخلف را یکی دیگر از اقدامات این حوزه عنوان کرد و افزود: پیش‌بینی ما این است که در صورت توافق با سرمایه‌گذاران توانمند، میزان دوربین‌های ثبت تخلف بیش از 60 درصد افزایشمی‌یابد.

زوربخش خاطرنشان کرد: با همکاری‌های دوجانبه صورت‌پذیرفته بین شهرداری شیراز و پلیس راهور 2 گیت ثبت تخلف در بلوار رحمت و کمربندی دارای کد ثبت تخلف شده‌اند. این اقدام برای آرام‌سازی معابر شریانی شهر تا دریافت کد سایر دوربین‌های ثبت تخلف ادامه دارد.  معاون حمل ‌و ‌نقل و ترافیک شهرداری شیراز هدف از اجرای این طرح را نظارت بیشتر بر مدیریت جریان ترافیک و ثبت ناهنجاری‌های ترافیکی از جمله سرعت غیرمجاز خودروها و توقف‌های ممنوعه دانست و گفت: نتیجه این اقدامات همزمان با فرهنگ‌سازی و آموزش در کاهش تصادفات رانندگی تاثیرگذار است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید