• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
چهار شنبه 26 تیر 1398
کد مطلب : 66468
+
-

بوشهر از ملخ‌ها پاک می‌شود

اخبار بوشهر
بوشهر از ملخ‌ها پاک می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر عنوان کرد: طی یک هفته اخیر، جمعیت ملخ‌ها به کمتر از 5 درصد رسیده و در حال پاک‌سازی هستیم.

به گزارش ایسنا، «محمدتقی منوچهری» گفت: از ابتدای شروع کار و حمله ملخ‌ها در بهمن ماه سال گذشته، بیش از 104 هزار هکتار مبارزه و حدود 50 تن سم مصرف شد. 
وی بیان کرد: تقریبا 300 نیرو درگیر عملیات مبارزه با ملخ‌های مهاجم بودند و از 150 نوع دستگاه‌ سم‌پاش استفاده شد. رئیس جهاد کشاورزی بوشهر با اعلام این‌که در حال پاک‌سازی هستیم تصریح کرد: حدود یک هفته است که جمعیت ملخ‌ها به کمتر از 5 درصد رسیده و در حال حاضر، اوج جمعیت –پیک جمعیتی- آنان درصد پایینی است. 

منوچهری افزود: در صورت طغیان و ریزش جدید در فصل بعد آمادگی لازم را داریم. سموم آماده‌اند‌ و در انبار نگهداری می‌شوند. دستگاه‌ها نیز تامین و تجهیز شده‌اند تا در صورت حمله ملخ‌ها بتوانیم کار مبارزه را به‌خوبی انجام دهیم. وی افزود: کل خسارت واردشده در 700 هکتار از اراضی زراعی و باغی استان بوشهر بین 10 تا 15 درصد است. 

هجوم ملخ‌های صحرایی در کانون‌های بزرگ به جنوب کشور از ابتدای بهمن سال ۹۷ استان‌های جنوب کشور را درگیر کرد. سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان (جیرفت)، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی طی ماه‌های گذشته درگیر مبارزه گسترده با این آفت بوده‌اند. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید