• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 26 تیر 1398
کد مطلب : 66460
+
-

سرقت مرگبار از جاده‌های فارس

مدیرکل راهداری: ماهانه حدود 3 هزار تابلو و علامت راهنمایی و رانندگی از جاده‌های استان به سرقت می‌رود

این سو و آن سوی استان
سرقت مرگبار از جاده‌های فارس

وجود علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی نقش بسزایی در کاهش حوادث جاده‌ای و تلفات ناشی از آن دارد و نبود این علائم و دزدیده شدن آنها به‌ویژه در شب، تهدیدی جدی برای جان رانندگان و سرنشینان خودروها محسوب می‌شود. به گزارش ایرنا، تیم‌های بازرسی اداره کل راهداری با گشت‌های هفتگی در تمام محورها به‌ویژه محورهای اصلی و شریانی و شناسایی مکان‌ها و مسیرهای نیازمند نصب تابلو، اقدام به نصب تابلوهای مرتبط و مورد نیاز می‌کنند.

اما برخی از این تابلوها به محض نصب، دزدیده می‌شوند؛ تابلوهایی که نبود هر یک از آنها می‌تواند جان عده زیادی را به خطر بیندازد. 
مدیر کل راهداری و حمل‌ و ‌نقل جاده‌ای فارس، با اشاره به این‌که ماهانه حدود 3 هزار تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی از جاده‌های این استان به سرقت می‌رود گفت: سارقان بدون توجه به امنیت و ایمنی مردم بعضاً در تاریکی شب اقدام به سرقت این تابلوها و علائم می‌کنند.

«علیرضا سیاه‌پور» افزود: به‌رغم این‌که تاکنون چندین سارق تابلو شناسایی، دستگیر و تحویل مراجع قضایی داده شده‌اند، باز هم شاهد وقوع این اتفاق در استان هستیم. وی ادامه داد: یکی از دلایل کمبود تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی همین سرقت آنها است که جدا از خسارت‌های مالی، تهدیدی جدی برای جان مردم است. در حقیقت، سارقان با این کار خود با جان مردم بازی می‌کنند.

سیاه‌پور اضافه کرد: علاوه بر سرقت، تعدادی از تابلوها و علائم نیز در جریان حوادث از جمله حوادث رانندگی و همچنین سیل، ریزش کوه و رانش زمین دچار آسیب می‌شوند که مکان این تابلوها نیز توسط گشت‌های راهداری شناسایی و برای جایگزین کردن تابلوها و علائم جدید اقدام می‌شود. او گفت: تابلو در مسیر شیراز به یاسوج کمبود ندارد و گشت‌های راهداری در بررسی‌های هفتگی‌ای که در محورهای استان از جمله محور شیراز به یاسوج انجام می‌دهند در صورت نیاز در هر مکان برایب نصب تابلوها و علائم مورد نیاز اقدام خواهند کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید