• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 25 تیر 1398
کد مطلب : 66372
+
-

خبرها / شهر

خبرها
خبرها / شهر


خیابان نجات‌اللهی از امروز یکطرفه می‌شود
خیابان نجات‌اللهی از خیابان سمیه تا کریمخان همچون بخش جنوبی خیابان،  یکطرفه می‌شود و خودروها از محور جنوب به شمال خیابان امکان تردد دارند. به گزارش همشهری،  معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه6 با اعلام این خبر گفت: یکطرفه شدن خیابان نجات‌اللهی(ویلا) در پی مطالعات فنی و کارشناسی و به‌منظور عریض شدن پیاده‌روها و با توجه به تعریف گذر صنایع‌دستی برای این معبر اجرایی می‌شود تا شهروندان امکان تردد راحت‌تر و بهره‌مندی بهتر از فضای گذر را داشته باشند. ولی مسگر نجاتی اظهار کرد: خیابان حافظ و خیابان عضدی جنوبی به‌عنوان مسیر جایگزین تعریف شده تا بار ترافیکی ایجاد نشود.

اتصال سامانه صدور شناسنامه فنی - ملکی به سامانه شهرداری
محمد سالاری در نشست هم‌اندیشی بررسی شناسنامه فنی-ملکی ساختمان‌های شهر تهران تأکید کرد که «تبدیل پایتخت به کارگاه ساختمانی بدهی 50هزار میلیارد تومانی به بار آورده است.» به گزارش شهرنوشت، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: «راه‌اندازی سامانه صدور شناسنامه فنی- ملکی ساختمان می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد؛ اگرچه این تنها منجر به ایجاد بستر می‌شود و محتوا حائز اهمیت است. درواقع، شناسنامه فنی ساختمان باید بیمه‌های کشور را که تضمین‌کننده کیفیت است برای ورود به این موضوع قانع کند.» زهرا نژادبهرام، عضو شورای شهر تهران نیز گفت: «اتصال سامانه صدور شناسنامه فنی- ملکی ساختمان به سامانه شهرداری تهران امری مؤثر است. در گام نخست باید اطلاعات ساختمان‌های شهر تهران روی سامانه شهرداری تهران نیز قرار گیرد و این امر منجر به فرهنگسازی برای دریافت شناسنامه فنی- ملکی در هنگام خرید املاک می‌شود.»

عوارض طرح ترافیک شفاف می‌شود
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از آمادگی این معاونت برای بارگذاری مقدار عوارض دریافتی از طرح ترافیک جدید در سامانه شفافیت خبر داد.با گذشت 3هفته از اجرای طرح محدوده کنترل آلودگی هوا، نقدهای گوناگونی در محافل مختلف مطرح شده که مهم‌ترین آن ابهام در سرنوشت درآمد حاصل از اخذ عوارض این طرح است؛ طرحی که با وجود برخی مخالفت‌ها و نارضایتی‌ها از کاهش 30درصدی ترافیک در محدوده مرکزی شهر حکایت دارد. اما این نقدها باعث شد که محسن پورسیدآقایی نسبت به آنها واکنش نشان دهد و از آمادگی شهرداری برای قراردادن میزان عوارض حاصل از این طرح در سامانه شفافیت بگوید؛ سامانه‌ای که اساس آن، اطلاع‌رسانی به مردم و آگاهی شهروندان از جزئیات هزینه‌ها و درآمدهای مدیریت شهری است.

این خبر را به اشتراک بگذارید