• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 25 تیر 1398
کد مطلب : 66219
+
-

مراجعه 8 هزار نوآموز به پایگاه‌های سنجش

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان پیش‌بینی کرد: امسال ۵۸ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در کرمان مورد سنجش قرار گیرند که تاکنون 8۲۳۸ نوآموز بدو ورود دبستان به پایگاه‌های سنجش مراجعه کرده‌اند. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان «مهران باهری» افزود: 10۹۷ نفر از نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان کرمان به پایگاه‌های تخصصی برای بررسی هوش ارجاع داده شده‌اند و تاکنون ۱۸ هزار و ۷۹۷ نفر برای شرکت در طرح سنجش نوبت‌گیری کرده‌اند.
 
وی با بیان این‌که اجرای طرح سنجش تا پایان شهریور در کرمان ادامه دارد و تمدید نخواهد شد، تاکید کرد: والدین سعی کنند هم‌اکنون برای سنجش فرزندان خود اقدام کنند. 

باهری پیش‌بینی کرد: امسال ۵۸ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در کرمان مورد سنجش قرار گیرند و تاکنون 8۲۳۸ نوآموز بدو ورود دبستان به پایگاه‌های سنجش مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 4۲۸۳ نفر پسر و 3۹۹۵ نفر دختر بوده‌اند. 

وی گفت: سال گذشته ۲۹ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و ۲۶ هزار کودک در مقطع پیش‌دبستان در استان کرمان مورد ارزیابی قرار گرفتند و ۳۶۵ نفر به مدارس استثنایی معرفی شدند. 

وی هدف از اجرای طرح سنجش را شناسایی و پیشگیری از تشدید اختلالات جسمانی و روانی، پیشگیری از بروز بیماری‌ها، شناسایی بهنگام بیماری نوآموزان و مداخله به موقع، تهیه شناسنامه سلامت الکترونیک برای هر دانش‌آموز و آماده‌سازی خانواده‌ها در زمینه مسائل بهداشتی و آموزشی عنوان کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید