• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 25 تیر 1398
کد مطلب : 66203
+
-

هرمزگان، قطب صیادی کشور می‌شود

شیلات
هرمزگان، قطب صیادی کشور می‌شود

هرمزگان به لحاظ وجود ظرفیت‌های شیلاتی علاوه بر این‌که موجب توسعه و رونق شیلات و آبزیان است می‌تواند به عنوان قطب صید و صیادی کشور قرار گیرد.

 به گزارش ایرنا، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان گفت: ایجاد اشتغال، توسعه اقتصادی، ارزآوری، افزایش صادرات غیرنفتی بخشی از دستاوردهای صیادی در این استان است. 

 «محمد جوانمرد» افزود: ورود صیادان هرمزگان به صنعت آبزی‌پروری، الگوی موفقی برای شیلات کشور است و به عنوان عملی‌ترین طرح اقتصاد مقاومتی، راهی برای کاهش ذخایر آبزیان است. 

وی اظهار کرد: در صورتی که صید غیراصولی و بدون مجوز در خلیج فارس ادامه یابد، ذخایر آبزیان تحت فشار قرار می‌گیرند. 

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بیان کرد: اتحادیه و تعاونی‌های صیادی استان باید همکاری بیشتری با یگان حفاظت منابع شیلات برای کاهش فشار بر ذخایر آبزیان داشته باشند. 

جوانمرد اعلام کرد: مهم‌ترین طرح‌های در دست اجرای شیلات هرمزگان شامل، ترویج صیادان به استفاده از ابزار صید استاندارد، ایجاد زیستگاه‌های مصنوعی، ارتقای جایگاه تعاونی‌های صیادی و افزایش درآمد، گسترش صید با قلاب، بررسی وضیعت ذخایر آبزیان و ترغیب صیادان به آبزی‌پروری است. 

وی اضافه کرد: توسعه بهره‌برداری پایدار از ذخایر فانوس ماهیان به عنوان گنج پنهان دریای عمان در عمق بالای ۲۰۰ متر از جمله برنامه‌های اقتصاد مقاومتی شیلات است. 

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان گفت: ادامه آبزی‌پروری در کشور وابسته به صید فانوس ماهیان است و کارخانه‌های تولید غذای آبزیان به شدت نیازمند تداوم آن هستند. 

بیش از 2۸۳۰ هکتار از زمین‌های پرورش میگو در هرمزگان با ۱۵ سایت و ۲۳۹ مزرعه زیر کشت رفته و تاکنون ۱۷ مرکز تکثیر میگو فعال است.

این خبر را به اشتراک بگذارید