• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 25 تیر 1398
کد مطلب : 66207
+
-

سنگ‌اندازی بانک‌ها پیش پای اشتغال در کرمان

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان با اشاره به برخی انتقادات از سوی سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان مبنی بر معطلی و سنگ‌اندازی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات حوزه اشتغال گفت: باید با برنامه‌‌ریزی اصولی برای تبیین نقش بانک‌ها در حوزه اشتغال گام برداشت. 

به گزارش ایرنا «محمدعلی دهقان» در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با اشاره به وضعیت بیکاری در استان کرمان افزود: در 4 ماهه اول امسال وضعیت و آمار نرخ بیکاری آن‌گونه که مد نظر مقام عالی استان و شایسته مردم این دیار است، نبوده و باید سازمان‌ها و دستگاه‌ها تا مردادماه جاری که نشست بعدی کارگروه اشتغال استان برگزار خواهد شد، تعهدات خود در حوزه اشتغال را عملیاتی کنند. 

وی با اشاره به شرایط خاص اقتصادی و محقق نشدن اعتبارات برخی سازمان‌ها و دستگاه‌های استان گفت: همه مشکلات و شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و به تبع آن در استان کرمان و فشار وارده به دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوطه را درک می‌کنیم، اما این موضوع نباید در تعهدات ما خللی ایجاد کند. 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان ادامه داد: تعدادی از دستگاه‌های اجرایی استان به تعهدات خود در چهارماهه اول سال جاری در حوزه اشتغال پایبند نبوده‌اند که امیدواریم این تعهدات در ۶ ماه دوم سال جبران شود. 

دهقان با اشاره به طرح افزایش اشتغال از طریق ایجاد گلخانه‌ها گفت: این طرح ارائه‌شده را حتماً از سوی وزارت کشور پیگیری خواهیم کرد زیرا معتقدیم تحقق این طرح نه‌تنها در توسعه گلخانه‌های استان مؤثر خواهد بود بلکه زمینه ایجاد شغل در این حوزه را به خوبی فراهم خواهد کرد، ضمن آن‌که پیگیری خواهیم کرد تسهیلات و اعتبارات احداث گلخانه‌ها نیز در استان کرمان از محل بانک‌های عامل محقق شود. 

 «رضا اسماعیلی»، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان، نیز در این نشست با بیان این‌که در سال گذشته نرخ بیکاری استان کرمان 2/0درصد کاهش داشته و نرخ مشارکت اقتصادی استان از 8/38 درصد به 3/39 درصد افزایش یافته است، گفت: در سال گذشته اطلاعات ۴۱ هزار نفر وارد سامانه رصد شده و راستی‌آزمایی این تعداد اشتغال در دستور کار قرار گرفته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید