• جمعه 28 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 9 ذی القعده 1445
  • 2024 May 17
سه شنبه 25 تیر 1398
کد مطلب : 66188
+
-

دست کوتاه روستاییان برای جذب تسهیلات کم‌بهره

تسهیلات
دست کوتاه روستاییان برای جذب تسهیلات کم‌بهره

استاندار و رئیس شورای اداری سیستان و بلوچستان گفت: 17 هزار میلیارد تومان تسهیلات روستایی با سود 4درصد به این استان تخصیص یافته که متأسفانه بیشتر آن جذب نشده است. 

به گزارش ایرنا «احمدعلی موهبتی» در شورای اداری استان گفت بسیاری از مردم این استان به دلیل شرایط فقهی تمایلی برای گرفتن این تسهیلات نداشتند که نیاز است ائمه جمعه و علما نسبت به این موضوع ورود پیدا کنند. 

وی تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی برای جذب این تسهیلات توسط مردم می‌توانند نوع قرارداد را تغییر دهند تا مردم بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند. 

استاندار با انتقاد از عملکرد بانک‌ها افزود: برخی بانک‌ها منابع مردم این استان را در خارج از استان هزینه می‌کنند که باید جلوی این کار گرفته شود. 

رئیس شورای اداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: بانک‌ها با ارائه تسهیلات کم‌بهره نسبت به فعال کردن واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال در این استان گام‌های ارزنده‌ای بردارند. 


واحدهای مسکونی ویژه محرومان

موهبتی تصریح کرد: قرار است ۱۲ هزار واحد مسکونی ویژه محرومان و ۱۰ هزار واحد مسکونی در حاشیه شهرهای سیستان و بلوچستان ساخته شود که بدون شک گام مهمی در کاهش مشکلات مردم این استان خواهد بود. 

وی بیان کرد: متأسفانه برخی افراد که نمی‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند با ایجاد شبهه در میان مردم دیگران را از استفاده از این تسهیلات باز می‌دارند. 

استاندار گفت: قرارداد تسهیلات باید طوری تنظیم شود که هیچ منافاتی با مذهب مردم این استان نداشته باشد تا بتوان تمام تسهیلات را جذب کرد. 

وی بیان کرد: همراهی فرمانداران و ائمه جمعه سیستان و بلوچستان در جذب تسهیلات بانکی در حوزه خوداشتغالی مهم و تاثیرگذار است. 

موهبتی تاکید کرد: همراهی و همدلی بین مدیران و ائمه جمعه و جماعات برای جذب تسهیلات بانکی در بخش‌های مختلف از جمله تولید و اشتغال باید وجود داشته باشد تا بتوان به اهداف مد نظر رسید. 


پروانه فعالیت واحدهای تولیدی 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این نشست گفت: 1۱۳۶ واحد تولیدی با اشتغال‌زایی ۲۴ هزار نفر در این استان پروانه کسب فعالیت دارند. 

 «نادر میرشکار» گفت: ۹۰۰ واحد کارگاهی کوچک و ۱۵ واحد تولیدی بزرگ در سیستان و بلوچستان فعال هستند. 

رئیس سازمان صمت سیستان و بلوچستان گفت: 1۱۰۸ جواز تاسیس واحد تولیدی با پیش‌بینی اشتغال ۱۸ هزار و ۹۲۳ نفر نیز در این استان صادر شده است. 

وی بیان کرد: همچنین ۷۵ واحد تولیدی با 10۴۷ نفر در استان از ۴۱ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند. فعال شدن این واحدهای تولیدی نقش بسیار موثری در ایجاد اشتغال و توسعه این استان دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید