• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
دو شنبه 24 تیر 1398
کد مطلب : 65985
+
-

سربازان، میگو پرورش می‌دهند

طبق تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت جهاد کشاورزی و ستاد مشترک نیروهای مسلح منعقد شده است، از این پس سربازان وظیفه در هرمزگان پرورش میگو را فرا می‌گیرند. 

به گزارش ایرنا، رئیس گروه ترویج آبزیان شیلات هرمزگان در جمع خبرنگاران گفت: این تفاهم‌نامه برای آموزش حرفه و فن به نیروهای وظیفه است که پس از پایان دوره خدمت بتوانند بر اساس مهارت‌های کسب‌شده در فعالیت‌های شیلاتی مشغول به کار شوند. 

 «محسن سالاری» افزود: اولین دوره آموزشی برای ۳۰ نفر از سربازان ناجا با همکاری شیلات و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان برگزار شد که در پایان گواهینامه آموزشی اعطا می‌شود. 

وی بیان کرد: این دوره آموزشی می‌تواند زمینه‌ اشتغال علمی و پایدار را برای جوانانی که از دوره خدمت فارغ می‌شوند ایجاد کند. 

سالاری آمادگی گروه ترویج آبزیان شیلات هرمزگان را برای همکاری با همه ارگان‌ها و سازمان‌ها درباره مهارت‌آموزی و برگزاری دوره‌های آموزشی اعلام کرد. 

بیش از 2۸۳۰ هکتار از زمین‌های پرورش میگو در هرمزگان با ۱۵ سایت و ۲۳۹ مزرعه زیر کشت رفته و تاکنون ۱۷ مرکز تکثیر میگو فعال است که 1۴۰۰ میلیون بچه‌میگو تولید کرده‌اند. از این تعداد ۳۲۰ میلیون بچه‌میگو به استان‌های دیگر صادر شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید