• جمعه 28 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 9 ذی القعده 1445
  • 2024 May 17
دو شنبه 24 تیر 1398
کد مطلب : 65959
+
-

کیش، میزبان جشنواره «موج»

جشنواره
کیش، میزبان جشنواره «موج»

جشنواره سراسری فیلم کوتاه موج پس از 6 ماه تاخیر و2 بار جابه‌جایی قرار است شهریورماه آینده در کیش برگزار شود. 

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام قبلی و فراخوان منتشره این جشنواره قرار بود اسفند پارسال به شکلی متفاوت در کرانه‌های مرجانی کیش برگزارشود اما آن‌گونه که «مسعود رهبری»، رئیس سومین دوره جشنواره فیلم کوتاه «موج»، عنوان کرده برگزاری  این رویداد فرهنگی به علت وجود موانعی به تأخیر افتاد. 

این جشنواره پس از 2 بار جابه‌جایی زمان و تأخیری ۶ ماهه قرار است از ۴ تا ۸ شهریور و در قالب جشنواره تابستانی کیش برگزار شود. رهبری ضمن عذرخواهی از فیلم‌سازان و شرکت‌کنندگان این دوره، عنوان کرد: این تأخیر به هیچ عنوان تأثیری بر کیفیت و کمیت برگزاری جشنواره نخواهد گذاشت. 

همچنین «ابراهیم حصاری»، دبیر سومین جشنواره موج، با اشاره به استقبال زیاد فیلم‌سازان فیلم کوتاه برای شرکت در بخش‌های مختلف جشنواره اعلام کرد به‌رغم تغییر و جابه‌جایی، گاه‌شمار این دوره از جشنواره، تمام بخش‌های اصلی و جنبی و کارگاه‌های آموزشی به قوت خود باقی است. 

وی بهمن سال گذشته نیز بخش فیلمنامه، و بخش ویژه فیلم‌سازان خطه جنوب و جزیره کیش را از تازه‌های این جشنواره برشمرد. 
حصاری با اشاره به این‌که ارتقای سینمای کوتاه در گرو حمایت و نگاه ویژه به بخش فیلمنامه است افزود: بخش فیلمنامه نیز به سومین جشنواره امسال اضافه شده تا علاوه بر بخش اصلی، فیلم‌سازان جزیره کیش نیز، در بخش ویژه‌ای با عنوان «چشم‌انداز فیلم‌سازان کیش» شرکت کنند. 

وی افزود: حضور گسترده هنرمندان خطه جنوب، استفاده از ظرفیت‌ها و مشارکت حداکثری فیلم‌سازان و فعالان فیلم کوتاه در روند اجرایی جشنواره از اولویت‌های اصلی این رویداد فرهنگی است. 


4 فیلم‌ساز هرمزگانی در جشنواره 

به گفته حصاری در بخش فیلمنامه «محمدرضا گوهری»، «احسان عبدی‌پور» و «فرنوش صمدی» کار گزینش آثار را به پایان رسانده‌اند و در بخش فیلم نیز «ناصر ضمیری»، «سالم صلواتی»، «بهتاش صناعی‌ها»، «هادی آفریده» و «محمد حمزه‌ای» آثار بخش مسابقه را مشخص کرده‌اند که تمام آثار منتخب در سایت رسمی جشنواره رونمایی شده است. 

 «مسعود میرزایی»، «اصغر بشارتی»، «شقایق جهانداری» و «کتایون پرمر» 4 فیلم‌ساز هرمزگانی هستند که آثارشان به مرحله منتخب جشنواره فیلم کوتاه «موج» راه یافته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید