• جمعه 28 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 9 ذی القعده 1445
  • 2024 May 17
دو شنبه 24 تیر 1398
کد مطلب : 65943
+
-

ساخت بزرگ‌ترین مجموعه تفریحی در کیش

سرمایه گذارخارجی مجموعه: با توجه به تردد زیاد مسافران داخلی و خارجی به این جزیره ضریب اشغال هتل این مجموعه به بیش از ۸۵ درصد خواهد رسید

تفاهم‌نامه ایجاد یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های اقامتی، تفریحی و گردشگری منطقه با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری خارجی در جزیره کیش امضا شد. 

به گزارش مهر، در دیدار مدیرعامل منطقه آزاد کیش با مدیران یکی از شرکت‌های مطرح گردشگری ترکیه، دو طرف برای ایجاد یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های گردشگری منطقه با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری در جزیره کیش تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. 

این مجموعه اقامتی، تفریحی و گردشگری شامل یک‌هزار اتاق، مجهز به پیشرفته‌ترین امکانات اقامتی برای پذیرایی از گردشگران، سالن‌های پیشرفته برای برگزاری جشن‌ها یا جلسات رسمی و همایش‌ها، رستوران‌های متعدد و مجهز ویژه بانوان و فضاهای خانوادگی، پلاژهای‌های اختصاصی بانوان و آقایان، مجموعه‌های ورزشی از جمله زمین‌های فوتبال، پارک آبی ویژه بانوان، استخر و سالن‌های ماساژ مجزا برای استفاده آقایان و بانوان، و فضاهای تفریحی و سرگرمی‌های خانوادگی از جمله بخش‌های مختلف این هتل است که در فضایی به وسعت ۱۰ هکتار ساخته خواهد شد. 

 «غلامحسین مظفری» با اشاره به افزایش علاقه‌مندی کشورهای منطقه از جمله قطر، عمان و عراق برای سرمایه‌گذاری و توسعه مبادلات تجاری با جزیره کیش، گفت: زیرساخت‌های مناسب و امکانات فرودگاهی و بندرگاهی جزیره کیش در کنار آرامش، امنیت و زیبایی‌های طبیعی منطقه، جزیره کیش را به مقصدی مطلوب برای انواع گردشگری از جمله گردشگری اسلامی و سلامت تبدیل کرده است. 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بیان کرد: تاسیس چنین مجموعه گردشگری عظیمی در جزیره کیش، ضمن افزایش جذب گردشگران خارجی، هموطنان زیادی را برای سفر به کیش و بهره‌مندی از امکانات پیشرفته این مجموعه ترغیب می‌کند. 

سرمایه‌گذار خارجی این مجموعه جزیره کیش را مقصدی مطلوب برای سرمایه‌گذاری خواند و گفت: رونق صنعت گردشگری کیش و شمار مسافران فراوان داخلی و خارجی که سالانه به این جزیره سفر می‌کنند یکی از مهم‌ترین دلایل سرمایه‌گذاری در این جزیره است. به گفته وی ضریب اشغال هتل این مجموعه بیش از ۸۵ درصد خواهد شد. 

وی ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با سازمان منطقه آزاد کیش برای فراهم کردن زمینه سفر گردشگران ترکیه‌ای به کیش گفت: چنانچه خطوط پروازی بین کیش و ترکیه برقرار شود و سازمان همکاری لازم را داشته باشد، گردشگران ترکیه‌ای از سفر به جزیره کیش استقبال خوبی می‌کنند. 

وی با اشاره به این‌که سازمان منطقه آزاد کیش می‌تواند نسبت به ایفای تعهدات مالی شرکت و اجرای طرح طبق برنامه زمان‌بندی، اطمینان کامل داشته باشد، گفت: ساخت این هتل و مجموعه اقامتی و تفریحی پیشرفته در جزیره کیش، سطح خدمات گردشگری بین‌المللی را در این منطقه ارتقا داده و با امکانات متعدد ویژه بانوان، گردشگری اسلامی را در منطقه آزاد کیش تقویت می‌کند. 

 «مجید ملانوروزی»، معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، نیز با بیان این‌که سالانه یک میلیون و 800 هزار گردشگر به جزیره کیش سفر می‌کنند گفت: هم‌اکنون پروازهای خارجی مستقیم از مقاصد عمان و دبی به جزیره کیش برقرار است. در صورت افزایش تقاضا و برقراری خطوط پروازی جدید بین کیش و کشورهای منطقه از جمله ترکیه، جزیره کیش با زیرساخت‌های مناسب ظرفیت پذیرش و میزبانی شایسته از گردشگران بین‌المللی را دارد. 

 «مصطفی خانزادی»، معاون عمرانی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش، هم از آمادگی کامل معاونت عمرانی سازمان برای همکاری‌های تخصصی در زمینه مشاوره عملیات اجرایی ساخت این مجموعه گردشگری خبر داد و گفت: ضریب اشغال هتل‌های جزیره کیش در برخی فصول سال از جمله جشنواره تابستانی و نوروز بیش از ۹۰ درصد خواهد بود تا جایی‌که برخی گردشگران از 2 ماه قبل از سفر، هتل مورد نظر خود را رزرو می‌کنند. 

وی همچنین تاکید کرد: برای تسهیل روند سرمایه‌گذاری در کیش، روال دریافت مجوزهای لازم در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام خواهد شد. 

 «ناصر آخوندی»، معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش، در این نشست گفت: در جزیره کیش ۵۰ هتل در مراحل مختلف ساخت و تجهیز قرار دارند. از این تعداد ۳ هتل تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد. 

آخوندی با اعلام آمادگی سازمان منطقه آزاد کیش برای همکاری گسترده با سرمایه‌‌گذاران و فعالان اقتصادی بیان کرد: با توجه به ابراز علاقه‌مندی قطر برای استفاده از امکانات ورزشی ایران در طول برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲، ساخت این مجموعه با زمین‌های ورزشی متعدد، فرصت خوبی را برای توسعه گردشگری ورزشی در جزیره کیش فراهم می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید