• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
دو شنبه 24 تیر 1398
کد مطلب : 65907
+
-

گندم‌کاران سمنانی امسال زودتر به پول رسیدند

مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان: همه کشاورزانی که گندم خود را تا 10 تیر تحویل دادند بهای آن  را دریافت کردند

گزارش
گندم‌کاران سمنانی امسال زودتر به پول رسیدند

خرید تضمینی گندم در سمنان با توجه به بارش‌های مطلوب و افزایش کیفیت این محصول راهبردی در سال زراعی 98-97 به نسبت سال زراعی گذشته حدود 25 درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، قیمت یک کیلوگرم گندم به صورت خرید تضمینی 17 هزار ریال در سال زراعی 98-97 تعیین شده است. 
در سال گذشته بیش از 85 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان سمنان خریداری شد که این رقم برای سال جاری به بیش از 105 هزار تن افزایش 
می‌یابد. 

با وجود مشکلات اقتصادی و افزایش چندبرابری قیمت بذر، کود و سم، گرانی قیمت این پیش‌نیازهای تولید گندم با افزایش برداشت جبران خواهد شد.


تسریع در فرایند پرداخت طلب کشاورزان

مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان در مورد تسریع در فرایند پرداخت طلب کشاورزان گفت: امسال بهای محصول خریداری شده بهره‌برداران با سرعت بیشتری پرداخت شده، به طوری که همه کشاورزانی که گندم خود را تا 10 تیر تحویل دادند بهای گندم خود را دریافت کردند. «محمدباقر منوچهری» در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که گندم‌کاران امسال زودتر به پول محصول خود رسیدند افزود: سال گذشته فرایند پرداخت طلب گندم‌کاران قدری طولانی‌تر بود، اما امسال با تلاش دولت بهای گندم کشاورزان در بازه زمانی کوتاه‌تری 
پرداخت می‌شود. وی اضافه کرد: خرید تضمینی گندم در این استان از مرز 61 هزار و 612تن گذشت.


پرداخت بهای 85 درصد گندم خریداری شده

مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان اظهار کرد: این میزان گندم خریداری ‌شده از طریق 7981 محموله از سوی گندم‌کاران استان تحویل مراکز خرید فعال در استان شده است.

منوچهری با اشاره به ارزش محموله‌های خریداری‌شده افزود: ارزش گندم خریداری شده کشاورزان استان تاکنون بیش از 940 میلیارد و 889 میلیون ریال بوده است.

مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان از پرداخت بهای 85 درصد گندم خریداری شده در این استان خبر داد و گفت: 15 درصد باقیمانده در صف پرداخت هستند و بهای محصول آنها در اسرع‌وقت پرداخت می‌شود. منوچهری از پایان کار خرید گندم در غرب استان خبر داد و افزود: خرید گندم در شهرستان‌های گرمسار، سرخه، آرادان و سمنان پایان یافته است، اما در شهرستان‌های دامغان، شاهرود و میامی کار خرید گندم همچنان ادامه دارد.

وی با بیان این‌که خرید تضمینی گندم تا اوایل شهریور ادامه دارد بیان کرد: در مجموع 33 مرکز خرید گندم به منظور خرید محصول کشاورزان استان راه‌اندازی  شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید