• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
دو شنبه 24 تیر 1398
کد مطلب : 65901
+
-

بهسازی مسکن روستایی دلیجان اعتبار گرفت

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دلیجان گفت: امسال ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی این شهرستان تخصیص یافت. «سیدعلی بهشتی» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: این رقم در قالب تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی با بازپرداخت ۱۵ ساله و نرخ 5 درصد برای مقاوم‌سازی هر واحد مسکونی فرسوده روستایی پرداخت می‌شود. وی اظهار کرد: سهمیه دلیجان در بخش بهسازی مسکن روستایی امسال ۱۵۰ واحد است که پرونده ۳۰ روستایی برای معرفی به بانک‌های عامل در حال تکمیل شدن است. رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دلیجان بیان کرد: طرح ویژه مسکن روستایی با هدف بهبود کیفیت مسکن و بهسازی بافت روستایی و افزایش سطح ایمنی، بهداشتی، رفاه و آسایش روستاییان اجرا شد.

بهشتی اظهارکرد: مقاوم‌سازی مسکن روستایی اولویت مهمی است که به حفظ تراکم جمعیت خانوار، بهبود سیما و چشم‌انداز روستا و درنتیجه افزایش امید به زندگی روستایی کمک می‌کند.
وی افزود: بیش از ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات برای بهسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی این شهرستان در دولت تدبیر و امید پرداخت شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دلیجان افزود: این رقم در قالب ۱۱۰ فقره تسهیلات برای مقاوم‌سازی ۲۰ هزار متر‌ مربع از واحد‌های مسکونی فرسوده روستایی با هدف بهبود کیفیت و استحکام بنای ساختمانی، افزایش ایمنی، رفاه و آسایش مردم پرداخت شده است.
بهشتی گفت: پرداخت تسهیلات بهسازی مسکن روستایی از ۱۰۰ میلیون ریال آغاز شد و اکنون به ۴۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دلیجان ادامه داد: 1900 واحد مسکونی فرسوده روستایی در دلیجان نیاز به نوسازی و مقاوم‌سازی دارند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید