• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
دو شنبه 24 تیر 1398
کد مطلب : 65876
+
-

۹۵۰ هکتار به محدوده شهری اراک اضافه شد

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اراک گفت: ۹۵۰ هکتار در طرح جامع این کلان‌شهر به محدوده شهری اضافه شد.
 به گزارش ایرنا، «محمد ستوده‌نیا» در صحن علنی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک افزود: اراضی اضافه شده به محدوده شهری اراک بیشتر از شمال شرق است که به عنوان محدوده قانونی شهر، پیشنهاد شده و مکان‌هایی همچون بیمارستان گردو، مدرسه تیزهوشان و اراضی پشت صداوسیما(پارک شهید باهنر) با وجود این‌که به شهر خدمات ارائه می‌دادند، اما در محدوده شهری قرار نداشتند که در طرح جامع اراک این مهم به خوبی اصلاح شده است. 

وی ادامه داد: افق طرح جامع شهر اراک تا سال ۱۴۱۰ و برای جمعیت ۶۵۳ هزار نفری در شورای عالی شهرسازی کشور مصوب و به استان ابلاغ شده که تغییرات چشمگیری در مبلمان شهری و معماری در این طرح دیده شده است. سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اراک اضافه کرد: در طرح جامع این کلان‌شهر میزان رشد جمعیت در افق شهر، میزان جمعیت‌پذیری شهر، شبکه معابر شهری، پهناهای تراکم و ضوابط آن و کاربری‌های متعددی که برای شهر تعریف می‌شود، با دقت مورد بررسی قرار گرفته و مصوب شده است. 

ستوده‌نیا اظهارکرد: مجموع مساحت شهر اراک 6250 هکتار است و بر اساس ضوابط قانونی باید 3 برابر آن محدوده شهری باشد که در گذشته این مهم رعایت نشده بود، اما در طرح جامع بیش از ۲۰ هزار هکتار از اراضی غرب شهر اراک به عنوان محدوده شهر اراک در نظر گرفته شده است. وی گفت: اصلی‌ترین تغییر در شبکه معابر شهر اراک در طرح جامع، حذف خیابان امیرکبیر بود که این موضوع نیز با در نظر گرفتن همه زوایا انجام شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید