• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 23 تیر 1398
کد مطلب : 65774
+
-

احتمال افزایش مستمری مددجویان بهزیستی


رئیس سازمان بهزیستی کشور از پرداخت ودیعه مسکن به مددجویان بهزیستی برای نخستین بار خبر داد. به گزارش ایسنا، وی با اشاره به جزئیات بودجه سازمان بهزیستی در سال۹۸ اظهار کرد: در سال گذشته افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی ۵۰۰خانوار بود که امسال ۵۵۰خانوار دیگر به آن اضافه شده و در نوبت قرار گرفتند. برخی از این افراد تا ۱۵سال پشت نوبتی سازمان بهزیستی بودند. کل مبلغی که سال گذشته به این سازمان اختصاص داشت حدود یک‌هزار و ۷۰۰میلیارد تومان بود و این مقدار در سال‌جاری به حدود 2 میلیارد و ۷۶۰میلیون تومان رسیده است. رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه با بودجه قبلی ۲۰۰ هزار خانوار باید از لیست مستمری‌بگیران حذف می‌شدند، افزود: اما با تأمین اعتبارات لازم همه افراد تحت پوشش بهزیستی، مستمری می‌گیرند و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.
قبادی دانا با اشاره به اینکه شعار اول بهزیستی شفاف‌سازی است ادامه داد: دنبال این هستیم تا درصد مناسبی به سرانه دریافتی خانوارها اضافه شود که جزئیات آن به‌زودی اعلام خواهد شد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه از امروز «طرح ژنتیک» در سازمان بهزیستی کلید می‌خورد توضیح داد: بر این اساس، برنامه فراگیر شناسایی اختلالات ژنتیک و کلیه افرادی که معلولیت مادرزادی دارند مورد بررسی قرار خواهند گرفت و این طرح تا سال ۱۴۰۰ به پایان می‌رسد. همچنین از سال ۹۴ نیز طرح مذکور برای ۷۰ هزار خانوار انجام شده است. قبادی دانا در ادامه از ایجاد بانک ذخایر ژنتیک در ایران خبر داد و گفت: امیدواریم با استفاده از دانش بومی در سطح کشور این طرح را ادامه دهیم. قبادی دانا با بیان اینکه سامانه شفافیت از چند‌ماه گذشته به‌تدریج رونمایی شده و کار خود را ادامه می‌دهد ادامه داد: سامانه شفافیت در چندین گام فعالیت خود را آغاز کرده که از پرداخت الکترونیک حق پرستاری، پرداخت الکترونیک یارانه مراکز توانبخشی، پرداخت الکترونیک کمک هزینه امداد، کمک هزینه فرزندان مراکز شبه خانواده و... آغاز شده و امروز نیز سامانه اطلاع‌رسانی املاک تحت نظارت بهزیستی رونمایی می‌شود. براین اساس تمام مراکز تحت پوشش بهزیستی در نقشه سایت جانمایی می‌شود و در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید