• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 19 بهمن 1396
کد مطلب : 6534
+
-

شهر در رسانه ها

شهرداری که برف می‌خرید

احمد مسجدجامعی در یادداشتی در روزنامه «اعتماد»، از خلاقیت های سیدجواد شهرستانی نخستین شهردار تهران در دوره پس از انقلاب اینگونه یاد کرده؛ «او برای برف‌روبی، از نمک و شن و ماسه استفاده نکرد، بلکه در تصمیمی خلاقانه اعلام داشت که شهرداری، برف را از مردم می‌خرد. به این ترتیب بسیاری از مردم، برف را از منزل‌ها، کوچه‌ها و خیابان‌ها جمع کرده و برای فروش به پارک ملت بردند. برف‌ها در آنجا تبدیل به کوهی شد که زمینه‌ساز آب فراوان و سرسبزی در بهاران شد.»

 

تهران؛ آبستن حوادث پلاسکویی

روزنامه «وقایع اتفاقیه»، به بهانه آتش‌سوزی ساختمان وزارت نیرو در تهران، به موضوع ایمنی ساختمان‌های تهران پرداخته و نوشته که این شهر آبستن حوادثی مانند پلاسکو است و هرچه زودتر باید مسئولان شهری فکری برای بهبود وضعیت ایمنی شهر کنند.

پلاسکو، عبرت نشد!

روزنامه «دنیای اقتصاد» هم در گزارشی پیرامون آتش‌سوزی ساختمان متعلق به وزارت نیرو، نوشته «طی یک‌سال گذشته بارها از جانب تعداد زیادی از کارشناسان توصیه شد تا فاجعه پلاسکو درس عبرتی برای شناسایی و ایمن‌سازی ساختمان‌های مشابه در تهران و سایر شهرهای کشور شود اما وقوع آتش‌سوزی در ساختمان متعلق به وزارت نیرو در 2روز گذشته نشان داد پلاسکو هنوز نتوانسته عبرتی برای تصمیم‌گیران و برنامه‌ریزان دولتی و شهری شود.»

 

آلودگی هوا مافیا ندارد!

روزنامه «ایران» یادداشتی با عنوان «پیش شرط‌های مهار آلودگی هوا» به قلم یوسف رشیدی درباره «کارآمدی دولت» در «مدیریت کیفیت هوا» منتشر کرده؛ به‌نظر می‌رسد که مخاطب نویسنده رئیس سازمان محیط‌زیست باشد که اخیرا از «مافیای خودرو» سخن گفته بود. در این یادداشت آمده که «در بحث آلودگی هوا اتفاقا هیچ مافیا و قدرت خاصی وجود ندارد که جلوی اقدامات را بگیرد بلکه مشکل اصلی ضعف اراده و اعتقاد به حل جدی و اساسی مشکل است!» به اعتقاد نگارنده، هرگونه اقدام کاهش آلودگی هوا به لحاظ مالی باید خودگردان باشد و با تغییر دولت‌ها نیز خللی در اجرای این برنامه‌ها ایجاد نشود.

این خبر را به اشتراک بگذارید