• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 9 تیر 1398
کد مطلب : 62594
+
-

معاون استاندار: مدیران دغدغه امنیت شغلی کارگران را داشته باشند

اشتغال
معاون استاندار: مدیران دغدغه امنیت شغلی کارگران را داشته باشند

معاون سیاسی امنیتی استاندار گفت: ایجاد امنیت شغلی کارگران باید از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیران واحدهای تولیدی باشد و در این مسیر تشکل‌ها و خانه کارگری موجب ایجاد امنیت در جامعه کارگری می‌شود.  به گزارش ایسنا، منوچهر حبیبی در دیدار با احزاب و تشکل‌های خانه کارگری استان اظهار کرد: تشکل خانه کارگری مجموعه بزرگی از خانواده کارگری استان است و مشکلات این حوزه باید به‌ سرعت و با جدیت پیگیری شود. 

وی ادامه داد: جامعه کارگری قشر زحمتکش و سربازان خط تولید هستند و مجموعه کار و کارگر و خانه کارگر شبیه مثلثی است که موجب رونق تولید می‌شود. معاون سیاسی و امنیتی استاندار با اشاره به دغدغه‌های قشر کارگری افزود: یکی از دغدغه‌های این قشر امنیت شغلی است و تلاش همه باید پایداری این امنیت برای قشر کارگر باشد. در این مسیر، تشکل‌ها و خانه کارگری موجب ایجاد امنیت در جامعه کارگری می‌شود. 

حبیبی گفت: امنیت شغلی جزو اولویت‌های ماست و براساس پیگیری‌های انجام‌شده در بحث حل مشکلات واحدهای تولیدی در 2 ماه ابتدای سال‌جاری، میزان تعدیل نیرو در واحدهای تولیدی نسبت به سال قبل کمتر بوده و بررسی‌ها و گزارش‌های میدانی نشان‌دهنده کاهش 20 درصدی تعدیل نیرو در استان است. وی با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات اقتصادی استان تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین جلسات اقتصادی استان، جلسات کار و تولید است. در این مسیر دستگاه قضا نیز پیگیر امور است. 

معاون سیاسی استاندار با مهم خواندن بحث درمان کارگران توضیح داد: بحث درمان باید با حساسیت و جدیت دنبال شود و هر راهکاری برای بهبود و پیشگیری از اتفاقات بحث درمان کارگران انجام شود. حبیبی در اشاره به مصوبات جلسه به بحث پیگیری مدیران بازنشسته و به‌کارگیری مجدد آنها در دستگاه‌ها اشاره کرد و افزود: همچنین ثبات مدیریت واحدهای تولیدی از اهمیت بالایی برخوردار است و نباید نگرانی‌های حوزه مدیریت به جامعه کارگری منتقل شود. 

وی فراهم کردن مکان مناسب برای اجتماع کارگران در مراسم مختلف و تشکیل شورای نظارت بر بیمارستان رحیمیان الوند را از اولویت‌های رسیدگی به مشکلات جامعه کارگری دانست. این مقام مسئول در ادامه یادآور شد: در بحث توجه به مهارت، مدیران واحدهای تولیدی گله‌مند هستند و لازم است کارگران در زمینه فنی و تخصصی مهارت‌افزایی کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید