• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
یکشنبه 23 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 224897
+
-

تأمین امنیت شغلی بانوان تاکسیران

نشست مشترک مشاور فرماندار تهران و مسئول امور بانوان و خانواده فرمانداری با سرپرست سازمان تاکسیرانی، مدیران و جمعی از بانوان تاکسیران برگزار شد. آشنایی با حوزه فعالیت بانوان تاکسیران در ادامه ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت و نقش بانوان در حوزه تاکسیرانی محور اصلی نشست بود که در نهایت با خبرهای خوش برای بانوان تاکسیران به پایان رسید، همچنین مشاور فرماندار تهران از بهسازی تاکسی‌ها خبر داد و گفت که این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.

حفظ کرامت بانوان تاکسیران در شهر
فاطمه رحمانی، مشاور و مسئول امور بانوان و خانواده فرمانداری تهران در این نشست گفت: «همه سعی داریم تا کرامت بانوان به‌ویژه بانوان تاکسیران در شهر تهران رعایت شود. هر شغل جایگاه مخصوص خود را دارد و امروز که در هر خانه چند ماشین وجود دارد، احتمالا دیگر حوزه حمل‌‌ونقل تعریف سابق خود را نداشته باشد و همراه با تغییر و تحولات اجتماعی، ساختارهای تازه‌ای به‌وجود آمده است. در این بخش، مهم این است مسائل بانوان تاکسیران به‌خوبی دیده شود. با تکمیل بانک اطلاعاتی از وضعیت کامل بانوان تاکسیران، پس از بررسی درصورتی که بخش‌هایی نیاز به کمک فرمانداری و سایر دستگاه‌ها باشد، موانع و مشکلات مربوطه در قالب توافقنامه و..‌.حل می‌شود.»

تاکسیرانی در حال گذر از مدیریت سنتی به مدرن
در ادامه نشست، سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به برقی‌سازی ناوگان تاکسیرانی پایتخت گفت: «بیش از ۸۰ هزار دستگاه تاکسی در پایتخت وجود دارد که نیمی از آنها فرسوده هستند. همچنین 831 بانوی تاکسیران دارای پروانه اشتغال شناسایی کرده‌ایم که ۶۰۰ نفر از بانوان فعال هستند.» شادی مالکی ادامه داد: «در یک دوره تاکسی بانوان فعال بود، اما سال‌ها از آن زمان می‌گذرد و این نوید را می‌دهیم این فعالیت‌ها با برنامه‌ریزی جدید دوباره آغاز ‌شود و از ظرفیت تاکسی بانوان در تاکسی آنلاین استفاده خواهیم کرد.»  او با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی در حال گذر از مدیریت سنتی به مدرن است، تأکید کرد: «باتوجه به اینکه نیمی از فرسودگی ناوگان نیاز به نوسازی دارد، در همین زمینه با تدبیر شهردار تهران، با رویکرد برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و با هدف کاهش آلودگی هوا امسال شاهد ورود تاکسی‌ها و ون‌های برقی به تهران هستیم و پایتخت کشور پیشگام در این حوزه خواهد بود.»
او با بیان اینکه برای اولین‌بار امسال بهسازی تاکسی‌ها را از طریق تعمیرگاه‌های مشخص شده در دستور کار قرار خواهیم داد، گفت: «سال گذشته برای نوسازی خودروها بیش از 3هزار پرونده تشکیل شد و تا‌کنون هزارو400 دستگاه تحویل داده شده است. خانواده بزرگ تاکسیرانی تهران جمعیت نیم‌میلیونی را دربر دارد و متأسفانه ۱۰ هزار تاکسیران، بیمه تامین اجتماعی ندارند. سال گذشته موفق شدیم ۲۲ هزار تاکسیران را بیمه تکمیلی کنیم و امیدواریم با حمایت فرماندار تهران که در بحث متناسب‌سازی‌ نرخ کرایه با شرایط هر خط از قبیل وضعیت ترافیک، شیب و.‌‌.. کمک شایانی به این حوزه شد، مشکلات دیگر را به حداقل برسانیم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید