• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 30 خرداد 1398
کد مطلب : 60772
+
-

3 سارق هنگام سرقت از 2خانه در تهران بر اثر سقوط، جان باختند

مرگ از ترس دستگیری

داخلی
مرگ از ترس دستگیری


3سارق جوان که در 2ماجرای جداگانه برای سرقت وارد خانه‌هایی در ستارخان و شهرک غرب شده بودند، با رسیدن صاحبخانه قصد فرار داشتند که بر اثر سقوط جانشان را از دست دادند.
به گزارش همشهری، نخستین حادثه حدود ساعت 22:30سه‌شنبه شب در خیابان ستارخان رخ داد. آن شب اعضای خانواده‌ای که در طبقه چهارم آپارتمانی زندگی می‌کردند، برای خرید لوازم جشن تولد از خانه خارج شدند. آنها قرار بود به‌زودی برای فرزند خانواده مراسم جشنی برگزار کنند اما پس از خرید، وقتی به خانه بازگشتند با ماجرای عجیبی روبه‌رو شدند. به گفته پدر خانواده «به مقابل در آپارتمانمان در طبقه چهارم که رسیدیم، متوجه شدم که در کج شده و از داخل خانه سر و صدا می‌آید. فهمیدم که دزدان وارد خانه شده‌اند. همسرم فرزندمان را بغل کرد و سریع پایین رفت و همسایه‌ها را باخبر کرد. من هم به پلیس زنگ زدم اما یک دقیقه بعد یکی از همسایه‌ها بالا آمد و گفت به اورژانس هم زنگ بزنید، چون یکی از دزدان، خودش را از پنجره ساختمان به پایین پرت کرده است. با شنیدن این خبر همراه 3نفر از همسایه‌ها خودمان را به پشت‌بام رساندیم؛ چون حدس می‌زدیم که سارقانی که داخل خانه گیر افتاده‌اند، برای فرار از بالکن خودشان را به پشت‌بام رسانده‌اند. از آن بالا یکی از سارقان را دیدم که در حیاط افتاده و خون‌آلود است. سارقی دیگر هم با ملحفه و پرده که به‌هم گره زده بود، طناب درست کرده و با آن قصد پایین رفتن از بالکن را داشت. فریاد زدیم این کار را نکن. دوستت که خواست به پایین برود، ظاهرا مرده است، ولی او به فریاد ما اهمیتی نداد و به‌کار خودش ادامه داد که ناگهان نزدیک طبقه سوم، پارچه‌ها پاره شدند و او نیز به پایین پرتاب شد. من که قبل از رفتن به پشت‌بام در واحد را از بیرون قفل کرده بودم، پس از رسیدن پلیس کلید را به آنها دادم و مأموران با ورود به داخل خانه سارق سومی را که هنوز داخل آپارتمان بود و جرأت نکرده بود، فرار کند، دستگیر کردند.
به‌دنبال این حادثه و با حضور ماموران، سارق دستگیر شده به کلانتری منتقل شد. در بررسی‌ها معلوم شد که2 سارق دیگر که به داخل حیاط سقوط کرده بودند به‌شدت مصدوم شده‌اند و هر دو به بیمارستان انتقال یافتند. اما یکی از آنها دقایقی پس از حضور در بیمارستان به‌دلیل شدت مصدومیت جان باخت و دیگری نیز آنقدر دچار جراحت شده بود که پزشکان نتوانستند نجاتش دهند و حدود ساعت ۶ صبح روز بعد جانش را از دست داد.
سارق سوم که جوانی 38ساله‌ است پس از انتقال به کلانتری در بازجویی‌ها چنین گفت: مدت‌ها به جرم سرقت از منازل در زندان بودم و حدود یک سال پیش آزاد شدم. در این مدت هر چه تلاش کردم کار مناسبی پیدا نکردم. برای همین با 2 نفر از دوستانم تصمیم به سرقت گرفتیم. شب حادثه در میدان آزادی قرار گذاشتیم و بعد راهی ستارخان شدیم تا نقشه‌مان را عملی کنیم. در کوچه‌ها به‌دنبال شناسایی خانه بودیم که دیدیم در یکی از خانه‌ها باز است. وارد شدیم و طبقات را چک کردیم و فهمیدیم که ساکنان طبقه چهارم نیستند. بعد با تخریب در وارد آنجا شدیم و در حال جست‌وجو برای پیدا کردن لوازم باارزش بودیم که صدای چرخیدن کلید را از پشت در شنیدیم و فهمیدیم که صاحبخانه برگشته و متوجه حضور ما در خانه شده و در را از پشت قفل کرده که نتوانیم فرار کنیم.
او ادامه داد: یکی از همدستانم که 34سال داشت به سمت پنجره رفت و قصد داشت تا از این طریق فرار کند که به پایین افتاد. دوست دیگرم با پارچه‌ها، ملحفه‌ها و پرده اتاق کودک طناب درست کرد و به لوله پکیج در بالکن بست و قصد داشت از این طریق به پایین برود که او هم سقوط کرد و من  هم دستگیر شدم.



مکث
دومین حادثه


این اما تنها حادثه‌ مرگباری نبود که برای سارقان پایتخت در روزهای اخیر رخ داد؛ چراکه در حادثه‌ای مشابه در شهرک غرب نیز سارقی بر اثر سقوط از بالکن جانش را از دست داد. به گفته سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، جانشین رئیس پلیس پیشگیری پایتخت، این حادثه حدود ساعت ۲ بامداد ۲۵ خرداد رخ داد. سارق که جوانی 28ساله بود وارد آپارتمانی در شهرک غرب شد اما هنگام سرقت متوجه شد که صاحبخانه برگشته است و خود را از بالکن طبقه دوم آویزان کرد تا بتواند فرار کند اما ناگهان سقوط کرد و پس از انتقال به بیمارستان به‌دلیل شدت جراحات جانش را از دست داد. به گفته وی، از این سارق مقداری طلا و پول نقد به ارزش 300میلیون تومان کشف شده که همه آنها را از خانه مورد نظر سرقت کرده بود اما جانش را بر سر همین سرقت از دست داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید