• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 29 خرداد 1398
کد مطلب : 60579
+
-

آذربایجان‌غربی، رتبه هشتم کشور در تولید کلزا

رئیس سازمان تعاون روستایی آذربایجان‌غربی گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۳ هزار تن کلزا در استان برداشت شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «شهریار حیدری» گفت: سطح زیر کشت کلزا در سال جاری در آذربایجان غربی ۵ هزارو ۳۰۰هکتار است که پیش‌بینی می‌شود از این سطح، ۱۳هزاو۵۰۰ تن کلزا برداشت شود.

وی با اشاره به این‌که امسال خرید کلزا فقط توسط تعاون روستایی انجام می‌شود، گفت: خرید این دانه روغنی در ۱۱ مرکز خرید شهرستان‌های استان انجام می‌شود. در ۷ مرکز اصلی کار تحویل، خرید و ثبت در سامانه انجام می‌گیرد و در ۴ مرکز خرید فرعی، فقط خرید انجام می‌شود و کار ثبت در سامانه در نزدیک‌ترین شهرستان به مرکز خرید فرعی انجام خواهد شد.

معاون زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این‌باره گفت: این استان، امسال با افزایش تولید ۲۷ درصدی نسبت به سال گذشته رتبه ۸ کشوری را به خود اختصاص داده است.«صولت قلی‌زاده» افزود: پس از برداشت کلزا می‌توان محصولاتی مانند خیار، ذرت وآفتابگردان کشت کرد.

وی با اشاره به این‌که تناوب کشت کلزا با گندم ۲۷ درصد تولید گندم را افزایش می‌دهد گفت: کشت کلزا باعث افزایش مواد آلی خاک، کاهش آفات، امراض و علف‌های هرز و صرفه‌جویی در مصرف آب می‌شود. معاون زراعت سازمان جهاد کشاورزی افزود: هماهنگی‌های لازم از جمله تامین سوخت مورد نیاز برای کمباین‌ها، ادوات لازم برای برداشت و پرداخت پول کشاورزان در اسرع وقت انجام می‌شود تا کلزا برداشت و به کارخانه‌های روغن‌کشی فرستاده شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید