• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 27 آذر 1401
کد مطلب : 180341
+
-

سهم 40درصدی آذربایجان‌غربی در تولید سیب

کشاورزی
سهم 40درصدی آذربایجان‌غربی در تولید سیب

سهم امسال استان آذربایجان غربی از مجموع ۱۳۰هزار تن صادرات سیب انجام شده در کشور حدود ۴۰درصد بوده است. به‌گزارش ایرنا، رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی با اعلام این خبر گفت: آمار رسمی و ثبت شده صادرات سیب استان از طریق گمرکات ۳۰هزار تن بوده ولی این میزان تا ۴۵هزار تن نیز تخمین زده می‌شود که البته توسط گمرکات سایر استان‌ها صادر شده است. اکبر کرامتی با اشاره به روند کند صادرات سیب درختی استان اظهار کرد: ۴۵۰هزار تن سیب درختی در سردخانه‌های استان باقی مانده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: هر ۲هفته یک‌بار جلساتی با نمایندگان تجار و بازرگانان جهت رصد بازار و همچنین نیاز سنجی بازارهای هدف انجام می‌شود تا علاوه بر شناسایی و اخذ مشکلات، ذائقه مشتریان نیز سنجیده شود.
کرامتی یادآور شد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، امسال از محل خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی، تسهیلات بانکی جهت خرید کامیون‌های یخچال دار به‌منظور رونق صادرات محصولات کشاورزی تخصیص می‌یابد. رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی درباره خرید سیب صنعتی در استان گفت: برنامه‌ریزی برای خرید سیب درختی صنعتی استان در سال آینده از امسال در دست اقدام است. کرامتی با بیان اینکه امسال ۳۰۰هزار تن سیب صنعتی در استان خریداری شده است، اضافه کرد: مقرر شده است تا بانک کشاورزی از طریق معرفی جهادکشاورزی و از محل اعتبارات مشخص به مراکز جمع‌آوری سیب صنعتی جهت تامین نقدینگی تسهیلات سرمایه در گردش پرداخت کند. باغداران آذربایجان‌غربی سالانه با برداشت بیش از یک میلیون تن سیب، رتبه نخست تولید این محصول را در کشور به‌خود اختصاص می‌دهند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید